Lisaks harjumuspärastele sisepõlemismootoritega sõidukitele näeb üha enam linnapildis ka elektri- ja pistikhübriidautosid. Kuidas mõjutab valitud mootoriga sõiduk kindlustuse hinda?
Teslasid saab sageli ainult Soomes parandada
If Kindlustuse riskijuhi Kristo Piiroja sõnul on erinevate jõuallikatega sõidukite kindlustuse hindadel vahe täiesti olemas. “See tuleneb suuresti sellest, et näiteks elektriautode parandamise kulud on sageli suuremad,” selgitab ta. Näiteks Teslat saab nii mõnegi probleemi puhul remontida lähiriikidest vaid Soomes. Seega tuleb arvestada koheselt ka suurema remondikuluga.
Kahjude parandamine on Piiroja sõnul kulukam, kuna nende remont on kallim. “Nii mõnigi kord tuleb ette ka nö mahakandmist, kui on selge, et pole võimalik elektroonika süsteeme parandada,” selgitab Piiroja.
Näiteks elektriautode keskmine kahju on üldjuhul paari tuhande euro juures. “Bensiinimootoriga sõidukitel jääb see tuhande euro juurde,” nendib Piiroja.
Sarnaselt elektriautodele on ka pistikhübriididel mõnikord pisut suurem kindlustuse hind kui ainult sisepõlemismootoriga sõidukil. Seda täpselt samal põhjusel, et kahjude kulud on üldjuhul kallimad kui bensiini- või diislimootoriga autodel.
Kui soovid arvutada oma autole kuluvat kindlustuse hinda, siis saad seda teha Ifi kaskokindlustuse kalkulaatoris.