Inbanki blogi

6 erilist ja silmapaistvat hobiautot Jaapanist, mida praegu osta saab

Foto: Karl-Erik Idasaar

JDM (japanese domestic market) on kujunenud üldiseks ja ülemaailmseks nimetuseks Jaapani autokultuuri kohta. See hõlmab endas nii Jaapanis endas autodega toimuvat kui ka sellest inspireeritud modifitseerimis-ning elustiililiikumist.

Auto otseselt ei pea olema tuunitud, aga paljud siiski on läinud seda teed, ja mõned on seda teed ikka väga, väga kaugele jalutanud.

Eestis on JDM kultuur aina rohkem levinud ja seekord valisimegi välja 6 head näidet jaapani hobiautodest, mis paistavad silma, on haruldased ja/või muul moel erilised. Sõidukeid on väga erinevast hinnaklassist ning stiilist, aga kõiki ühendab ilmselge kirg jaapani autokultuuri vastu.

Honda Integra Type , 1998. aasta, 4999 eurot

Kuigi Honda on Eestis väga populaarne auto, siis sellsit Integrat liigub siin väga harva. Samas peetaks seda üheks paremini juhitavaks esiveoliseks omast ajastust ning Type R auto nimes ütleb autofännile nii mõndagi.

Foto: Auto24.ee

2,2-liitrisel mootoril on 212 hobujõudu ning kuulutuses kirja pandud tehtud tööde loetelu lubab arvata, et 21 aastat hiljem on need kõik seal jätkuvalt alles, kui mitte rohkemgi.

Lisainfos on mainitud ka, et autol on tehtud nii kere- kui ka veermikutöid. Piltide järgi tundub ka täitsa heas seisukorras.

Foto: Auto24.ee

Jaapani kiirete autode maailma sisenemiseks on Integra Type R väga sobiv valik ja autol on ilmselt ressurssi ka mõningaseks tuuninguks ja võimsusetõstmiseks.

Subaru Legacy GT-B, 1999. aasta, 6400 eurot

See auto on tõeline sleeper, mis tähendab, et vaid väga paadunud fännid saavad aru, et tegu pole tavalise nelikveolise pereautoga.

Foto: Auto24.ee

GT oli selle põlvkonna Legacy võimsam versioon, aga täht B tähendas Bilsteini eriversiooni, millel on samanimelise firma amordid ja veel mõned sõiduomadusi täiustavad lisad. Auto tagaluugil on näha GT märgi alla lisatud B embleemi.

Kaheliitrine turbomootor pakub tervelt 285 hobujõudu, mis tänu nelikveole on piisav, et foori alt startides ehmatada enamikke teisi sportautosid, kaasa arvatud Subaru Imprezad.

Foto: Auto24.ee

Lisainfot auto seisukorra kohta kahjuks kuulutuses palju pole, aga kui see on sellises seisus, nagu pildid näitavad, siis on ühes autos koos nii praktiline peresõiduk kui ka korralik ralliauto.

Toyota GT86 Rocket Bunny, 2013. aasta, 17 900 eurot

Toyota tagaveoline sportauto on Eestis päris levinud, aga pildi järgi saate aru, et see pole mingi tavaline GT86.

Foto: Auto24.ee

Esiteks on märkimisväärne, et peale 2015. aastal Eestisse jõudmist, on autot hooldatud ainult Toyota esinduses. See on märk, et omaniku jaoks polnud ainult välimus oluline.

Mida autoga tehtud on, seda näeb piltidelt ja saab lugeda kuulutusest. Eraldi tasuks välja tuua taaskord omaniku põhjalikkust. Esiteks on laiendite paigaldamiseks puuritud augud ja lõigatud originaaltiivad korralikult korrosiooni eest kaitstud.

Foto: Auto24.ee

Kõige tipuks on laiendid registreeritud Maanteeametis ümberehitusena ja täiesti legaalsed. Silmapaistev ja hea auto tõelisele JDM ja stance tuuningukultuuri fännile.

Nissan 200SX S14a, 1999. aasta, 9399 eurot

Kuigi JDM skene püha graal tundub olevat Nissan Skyline GT-R, siis alustamiseks sobib väga ideaalselt Nissan 200SX. Tagaveoline ja manuaalkastiga Nissan laseb teha, mida manuaalkasti ja tagaveoga hästi teha saab, teate küll.

Foto: Auto24.ee

Kuulutuses on märgitud võimsuseks 200 hobujõudu, aga kuna lisakirjelduses on mainitud mootori ümberehitust, siis tõenäoliselt on seal kapoti all vähemalt 220 hobujõudu.

Autoga tulevad kaasa allesjäänud originaalosad nagu rool, stanged, laiendid, radikad, mootori osad, tagavara käigukast ja teine summuti.

Foto: Auto24.ee

Projektiauto, mida saab lõputult edasi aretada. Pikk talv on ees, mida muud sellel ajal tehagi.

Subaru Impreza WRX STI Wagon, 2006. aasta, 19 900 eurot

Hetkel on tegu Auto24.ee kuulutuste hulgas kõige kallima Imprezaga. Miks, seda on piltidelt näha. Nagu müüja ise ütleb, siis  see on hoolega hoitud ning perosnaliseeritud hobi- ning igapäeva auto, millel pole 9 aasta jooksul jäänud ükski detail tähelepanuta.

Foto: Auto24.ee

Autoportree artiklist saab selle kohta lugeda, et mootor on lahti võetud, taastatud võimekamaks ja vastupidavamaks kui enne, sama kehtib ka uue STi käsikasti kohta.

Kere on värvitud Obsidian Black kuube, alla on kergsulamist Prodrive veljed ning coiloverid. Helisüsteem on ehitatud SQ kvaliteedi suunaga ning paigaldatud on ka müraisolatsioon.

Foto: Karl-Erik Idasaar

Mootori võimsuseks on märgitud 340 hobujõudu ja kiirendus 0-100 km/h võtab vaid 4,1 sekundit. Kiire, korralikult ehitatud ja erilise välimusega ehk teisisõnu, perfektne hobiauto.

Nissan 350Z Carbon Racer, 2004. aasta, 30 000 eurot

Hinnaklassi poolest juba palju kõrgemal asuv tuunitud Nissan on hetkel vist kõige kiirem ja vihasem JDM auto, mida Eestist osta saab.

Foto: Auto24.ee

Originaalist 200kg kergem ja rohkelt süsinikkiust detaile saanud auto on ilmselgelt kiire, väga kiire. Aga saab ka kiiremaks. Müüja sõnul on auto mootor ehitatud nii, et see taluks vähemalt 900 hobujõudu. Hetkel on võimsuseks märgitud 750 hobujõudu.

Foto: Auto24.ee

Professionaalselt ehitatud kiirendusautosse on pandud väga palju raha (üle 50 000 euro) ning foorist foorini kiirendamiseks see ilmselt kõige parem variant ei ole. Sellise elukaga peaks kindlasti päris võistlustel käima.

Selliste eriliste ja haruldaste autode soetamiseks on võimalik vastavalt hinnaklassile kasutada kas autolaenu või Auto24 liisingut. Kummagi puhul ei ole oluline auto vanus, samuti ei ole vaja sissemaksu ega kaskokindlustust. Sõiduk on kohe sinu oma ning kui tahad edasi müüa, siis ei ole tüütut liisingu lõpetamise kohustust.

Tutvu tingimustega SIIT.

Inbank AS-i poolt pakutava auto24 liisingu krediidikulukuse määr on 8,99% aastas järgmistel näidistingimustel: laenusumma 17 500 EUR, laenuperiood 72 kuud, fikseeritud intressimäär 7,9%, lepingutasu 262,5 EUR, haldustasu 2,50 EUR, igakuine osamakse 303,73 EUR, krediidi kogusumma ja tagasimaksete summa 22 597,33 EUR.

Märksõnad: , , , , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.