Millise keretüübiga auto valida pereautoks?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Esimese või järgmise lapse saamine käivitab sageli paanika, mille tulemusel ostetakse kokku kõik asjad, mida internet arvab, et võiks vaja minna ning lõpuks muidugi kohustuslik külastus IKEAsse. Sest nii on kombeks.

Samasse komplekti kuulub ka vajadus auto soetamiseks või väljavahetamiseks, sest nüüd on ju vaja palju suuremat ja mahukamat sõidukit – vähemalt universaalkerega, parem veel kui linnamaastur ja kui on ikkagi plaan maa lastega täita, siis bussilaadne mahtuniversaal.

Tegelikult võib vähemalt kahe esimese lapse puhul rahulikult väikebussid esialgu kõrvale jätta, kui te just ei ela maal ja ei kasvata loomi.

Samas on väga raske öelda välja, et ka kaheukselise sportautoga saab edukalt lapsi vedada. Muidugi saab, aga mugav see pole. Esiukse kaudu lapsi taha turvatooli paigutada saab olema raske akrobaatiline ja füüsiline etteaste ja tasub mõelda, kas asi on seda väärt.

Suurem auto ei ole tingimata vajalik aga pakub lisavõimalusi.

Toome välja mõne olulisema punkti, mida kogenum autoentusiast ja/või lapsevanem oskab juba arvestada, aga kogenematule võib kasuks tulla.

  1. Kõige olulisem ja ruumivajavam asi on lapsevanker. Autot valides ja vaatama minnes võtke alati vanker kaasa ja proovige, kui mugav seda pagasiruumi paigutada on. Sedaankerega auto või väiksem luukpära mahutab, sõltuvalt margist ja mudelist, üllatavalt palju asju. Samas võib mõni suur linnamaastur olla disainitud nii, et täismõõdus lapsevanker tuleb enne pagasiruumi asetamist algosadeks võtta.
  2. Mõelge hästi läbi, kui palju te reaalselt sõita plaanite ning kui tihti on vaja kaasa võtta kõik lastega kaasnev varustus. Kui vanker on autos, kas midagi muud ka kaasa mahub? Kord kuus või isegi harvemini pikemaid reise tehes võib ju natuke hoolikamalt pakkida, osad asjad salongi paigutada ning väga suure vajaduse korral ka suurema auto rentida.
  3. Kui sõidate sageli maanteel pikemaid otsi ja teate, et perega kilomeetreid tuleb aastas tuhandeid, siis oleks soovitav vaadata suuremate autode poole ja mitte ainult mahutavuse tõttu. Maanteel on kiirused suuremad, teeolud talvel kehvemad, lisaks ka metsloomad, seega turvalisus ja juhitavus muutuvad olulisemaks.
  4. Kui lapsi on mitu, siis muutub oluliseks turvatoolide paigutamine. Kolm istet kõrvuti mahub vähestesse autodesse, aga kas kahe turvatooli keskele vajadusel täiskasvanu mahub, kui üks laps esiistmele paigutada?
  5. Kui valite luukpära või universaalkerega auto, siis oleks hea, kui pagasiruumis olevatele asjadele mahuks katte peale tõmbama või pagasiruumi ja salongi vahel oleks võrgu võimalus. Avarii korral aitab see ära hoida raskete esemete paiskumise salongi.
  6. Nüüd, kui kõik lastega seotud asjad on autosse mahutatud, siis kas täiskasvanud ka ennast mugavalt tunnevad? Juht peab istuma kõige mugavamas ja turvalisemas asendis ning ka teistel vabadel istekohtadel peab olema võimalik mugavalt reisida. Näiteks juhuks, kui üks vanem peab tagaistmel laste kõrval viibima. Lõputult ennast ohverdada ei ole mõistlik.

Lõpuks soovitus, mida ei saa allahinnata. Pere juurdekasv ei tähenda, et autoteemalistel unistustel on kriips peal.

Kui sulle põhimõtteliselt ei meeldi universaalid või pigem kasutad ühistransporti, kui et istud linnamaasturisse, siis loomulikult vaata sedaane või luukpärasid. Turul on väga mahukaid ja kõikidele nõudmistele vastavaid autosid ning kindlasti on võimalik leida kuldne kesktee praktilisuse, esteetika ja sõidurõõmu vahel.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.