SÕIDUPÄEVIK Särtsakas, robustne ja elegantne! Olümpiavõitja Katrina Lehise emotsioon proovisõidust uue autoga 

Kellele võiks sobida Lexus 500h turbohübriid? Epeevehkleja Katrina Lehis jagab mõtteid.Foto: Priit Siimon

Olümpiavõitjast epeevehkleja Katrina Lehise jaoks on tähtis, et auto oleks mugav ja kiire. Igapäevaselt sõidab ta Lexus RX 450h hübriidiga, kuid hiljuti proovis ka võimsamat mudelit – Lexus RX 500h turbohübriidi. Millise hinnangu ta autole annab?

Milliste autodega sa aegade jooksul sõitnud oled?

Kõige esimene oli BMW E36 kabriolett. Veel on mul olnud BMW E34 540, mis oli küll vana, aga huvitav masin – natuke kiirem ja teistsugune. Kindlasti üks ägedama emotsiooniga on 5,5-liitrine V8, Mercedes-Benz CLS63 AMG. Väga pikalt kasutasin Toyota Corolla Hybrid Touring Sportsi.

Praegu sõidan igapäevaselt Lexus RX 450h hübriidiga. 

Mida hindad praegu auto juures enim – kas auto on sulle lihtsalt sõiduvahend või midagi enamat?

Kindlasti pole auto minu jaoks vaid punktist A punkti B jõudmiseks. Sõidan päris palju ja minu jaoks on oluline turvalisus, mugavus, mahutavus ja ka jõulisus lisab minu jaoks autole kindlasti lisaväärtuse. Kõiki neid omadusi leian ka enda Lexusest.

Palun iseloomusta end autojuhina!

Tallinna liiklus on üsna närviline, kuid kui võrdlen end mõne aasta taguse ajaga, siis nüüd olen kindlasti rahulikum. Olen juba harjunud Tallinna liikluse stiiliga ja oskan ka sellega arvestada, et igal autol ei olegi suunatuld lisavarustuses. (Naerab.) Õnneks on minul see täiesti olemas ja kasutuses. 

Endale hinnangut anda on alati keeruline, kuid minu elukaaslane, kes on professionaalne autojuht, tunneb end kõrvalistujana väga mugavalt, kui roolis olen. 

Kui palju kilomeetreid oled sõidukile kogunud ja kus peamiselt sõidad?

Lexusega olen sõitnud aasta aega. Tänaseks olen sellega läbinud veidi üle 14 000 kilomeetri ja sõidan nii linnas kui ka maanteel. Olen autoga väga rahul. Lexus RX on ruumikas. Minu relvakott, mis on suhteliselt pikk ja ka golfikotist suurem, mahub väga ilusti ära. Samuti on Lexus RX 450h väga mugav ja näeb ka hea välja. 

Lehis ütleb, et suure auto kohta on Lexus RX500 kiirendusvõime erinevatel kiirustel väga hea! See teeb maanteel möödasõidud lihtsamaks ja turvalisemaks.Foto: Priit Siimon

Proovisid hiljuti Lexus RX 500h turbohübriidi. Millised on esmased emotsioonid ja kuidas RX 500h sinu elustiiliga sobib?

Esmane emotsioon oli väga äge. Kui võrdlen oma igapäevaautoga, siis see on selline elegantne, aga prooviauto oli sportlikum. Turbohübriidi kooslus oli väga huvitav … suure auto kohta  on kiirendusvõime erinevatel kiirustel väga hea! See teeb maanteel möödasõidud lihtsamaks ja turvalisemaks.

Mulle väga meeldis RX 500h jõuline välimus ning et interjöör on läbimõeldud, stiilne ja punase värvusega. Auto on ka väga lisavarustuste rohke ja see loob täieliku terviku, mis sobitub hästi minu sportliku elustiiliga!

Lexus RX 500h turbohübriid 

  • Lexuse esimene turbolaaduriga hübriid
  • 2,5-liitrine turbomootor
  • 6-käiguline automaatkäigukast
  • Nullist sajani 6,2 sekundiga
  • Veojõukontrollisüsteem DIRECT4 tagab väga hea juhitavuse ka suurel kiirusel (sh tagumiste rataste pööramine kuni 4 kraadi)
  • Lexus Safety System+, mis sisaldab aktiivseid ohutus- ja juhiabisüsteeme
  • Dünaamiline radariga kiirushoidik
  • 21 kõlariga Mark Levinson Premium Surround Sound helisüsteem 

Allikas: lexustallinn.ee

Millise mulje on jätnud Lexus RX 500h sõiduomadused?

Auto püsib teel väga kindlalt. Kindlasti tagavad selle ka tagumised kaasa pööravad rattad, mis omakorda teevad sõitmise ja manööverdamise ülimugavaks ja on väga suureks abiks parkimisel. 

Rool reageerib pööramistele koheselt ja on heas mõttes väga tundlik ja täpne. Pidurdusel ja kurvides on auto väga stabiilne, ei ole kere kõikumist ette ega külgedele. Inertsijaotus on hästi balansseeritud. 

Millise mulje on jätnud Lexus RX 500h kasutusomadused?

Autos on hästi palju lisavarustust. Osa on sellised, mis on automaatselt aktiveeritud, ja palju on ka neid, mida saab enda mugavuseks valida. Seadistamine ja kohandamine võttis alguses aega, kuid suur puuteekraan tegi selle palju lihtsamaks ja mugavamaks. Sportistmed meeldisid ka väga. 

Sellel mudelil on ka pagasiruum mahukam – relvakotid ja füsiolaud mahuksid hästi autosse. Väga mugav ja kasulik lisa oli veel tahavaatepeeglisse integreeritud tahavaatega kaamera pilt, mida saab kasutada juhul, kui vaateväli on piiratud.  

Veel tooksin välja mugava ja kiire juhtmevaba laadimise ja Apple CarPlay. 

Kuidas eristub sinu hinnangul Lexus RX 500h turbohübriid teistest sõidukitest?

Oli huvitav kogemus! Auto on äkiline ja jõuline. Mulle meeldis kuulata võimsat turbomootori häält. 

Kellele sellist autot soovitaksid?

See on tugevate joontega sportlik auto, mis on üheaegselt nii robustne kui ka elegantne ja mahukas. Ja sellel on ka jõudu! See on kindlasti iseloomuga auto ja väga paljud inimesed leiaksid selles seda, mis neile meeldib ja mida nad vajavad. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.