Esimene Eesti transpordiettevõte alustab üleminekut taastuvale Neste diislikütusele

Neste ja HRX alustasid eelmise nädala lõpust koostööprojektiga, mille raames hakkab HRX kasutama Eestis taastuvtoorainest diislikütust. Seeläbi loodetakse vähendada HRX transpordist tekkivaid kasvuhoonegaaside heitmeid kuni 90 protsenti.

“Eestis oleme transpordiettevõtetest esimene, kes alustab taastuvtoorainest toodetud kütuse kasutamist, kuid loodetavasti näeme peagi ka teisi ettevõtteid rohkem looduskeskkonda panustamas,” rääkis HRXi juht Andres Leht.

Lehe sõnul panustab HRX järjepidevalt enda ökoloogilise jalajälje vähendamisse: “Eelmisel aastal investeerisime rekordilise summa uute ja säästlikumate masinate soetamiseks. Sel aastal jätkame investeeringutega ning võtame kasutusele kütuse, mille keskkonnasääst on märkimisväärne.”

“Kliimamuutuste mõju näeme me igapäevaselt nii autoaknast kui uudistest. Meie kogemustele tuginedes võime kinnitada, et suhteliselt kergelt on võimalik vähendada enda mõju loodusele ning järgnevate põlvede elukeskkonnale,” sõnas Eestis, Soomes, Rootsis, Poolas, Lätis ja Leedus transporditeenuseid osutava ettevõtte juht Andres Leht.

HRX hakkas kasutama taastuvtoorainest diislikütust Neste MY, mis on Neste tehnoloogiaid kasutades toodetud 100 protsendi ulatuses jääkidest ja tööstuslikest jäätmetest. Selle kütuse tootmisel ja tarbimisel tekkiv kasvuhoonegaaside hulk on tavadiislist kuni 90 protsenti väiksem.

“Kui tavalise diislikütuse kasvuhoonegaaside heide on 83,8 g CO2/MJ, siis Neste MY puhul on sama näitaja 8,0 grammi. Lisaks on kütusel väga head säilimisomadused ning külmakindlus kuni -38 kraadi, sellel ei ole fossiilsele kütusele iseloomulikku lõhna ning see sobib kasutamiseks kõikides diiselmootoriga sõidukites,” ütles Neste Eesti hulgimüügijuhi Urmas Kuuse.

“Võrreldes fossiilse diislikütusega on Neste MY 90 protsenti keskkonnasäästlikum, sest selle tootmisel on maksimaalselt ära kasutatud  taastuvenergiat. Järelejäänud 10 protsenti kasvuhoonegaase, mis selle kütusega seoses õhku paisatakse, tekib tootmisprotsessi käigus – toormaterjali ja kütuse transpordi ning tehases töötlemise etappides,” selgitas Urmas Kuuse.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.