Neste pooldab ELi kasvuhoonegaaside vähendamise paketti “Fit for 55”

Neste tervitab ELi jõupingutusi pikaajaliste strateegiate seadmisel ja sihti saavutada 2050. aastaks kliimaneutraalsus. Mahuka eelnõu ettepanekud saadetakse nüüd arutamiseks Euroopa Liidu Nõukokku ja Euroopa Parlamenti.

Euroopa Komisjoni algatatud  “Fit for 55” eesmärk on vähendada kasvuhoonegaaside heitkoguseid 2030. aastaks 55 protsenti allapoole 1990. aasta tasemest.

“Tervikuna näib, et „Fit for 55“ pakub vahendeid selle kümnendi kliimakriisiga võitlemiseks ning  suurendab heitkoguste vähendamise ambitsioonikuse taset eri majandussektorites. Selle tulemusena saab tuge taastuvkütuste turu kasv nii maanteetranspordis kui ka lennunduses. Komisjoni ettepanek kehtestada kõikjal ELis kohustus hakata järk-järgult tarnima jätkusuutlikku lennukikütust SAF (Sustainable Aviation Fuel) alates 2025. aastas loob suure turu ja lendamisest tulenev heide hakkab vähenema. „Fit for 55“ pakub tuge ka Neste kliimaeesmärkidele pühendumist, sealhulgas CO2-neutraalse tootmise saavutamist aastaks 2035. Nüüd, kui Euroopa Komisjoni tehtud ettepanekud on jõudmas õigusloomefaasi, on oluline tõsta ambitsioonikuse taset veelgi ja keskenduda heitkogused kontrolli all saamisele, kasutades selleks erinevaid lahendusi, mitte ainult valitud tehnoloogiaid,” ütleb Neste asepresident ühiskonnasuhete valdkonnas Ilkka Räsänen.

Kõik lahendused on vajalikud, mis aitavad emissiooni vähendada

Neste usub kindlalt, et kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamiseks ühiskonnas on oluline kasutada kõiki lahendusi. Euroopa teedel kasvab elektriautode arv kiiresti, mis on loogiline ja tervitatav areng, sest energiatootmise sektoris toimub praegu üleminek heitevabadele tehnoloogiatele. Siiski, ambitsioonikate kliimaeesmärkide saavutamiseks on vaja nii elektrisõidukeid kui ka taastuvaid transpordikütuseid, sest sisepõlemismootoriga sõidukid on veel pikka aega fookuses, eriti raskeveokid.

Autode keskmine vanus Euroopas on üle 10 aasta – see tähendab, et paljud täna müüdavad uued sõidukid on kasutuses veel ka 15 kuni 20 aasta pärast. Eriti kehtib see raskeveokite, sisepõlemismootorite ja taastuvkütuste, nii biokütuste kui ka nn e-kütuste (Power-to-X) kohta, mida läheb vaja veel pikka aega.  Ja lõppude lõpuks ei ole sisepõlemismootor probleem, kui kütus on taastuv ja säästvalt toodetud: juba täna kasutavad tarbijad Neste MY Renewable Diesel™, mis on tehtud 100 protsenti taastuvast toorainest ja millega on võimalik vähendada oma liikuvuse kasvuhoonegaaside heitkoguseid kuni 90 protsendi* võrra võrreldes fossiilse diisliga.

Lennundussektor on juba astunud samme õiges suunas, alustades CO2-neutraalsuse eesmärgi poole liikumist alates 2020. aastast. Neste kui maailma juhtiv jätkusuutliku lennunduskütuse SAF tootja on pühendunud sellele, et aidata lennundussektoril täita ELi ülest kohustust.

Tegutsedes kooskõlas oma jätkusuutlike hankepõhimõtetega jätkab Neste arendustegevusi, et leida rakendust uutele suure potentsiaaliga toorainetele, madalama kvaliteediga jäätmetele ja jääkidele, samuti põllumajandus- ja metsakoristusjääkidele, vetikatele ja tahketele olmejäätmetele ja nende sobivust tulevikutooraineteks. Neste uurib ka Power-to-X tehnoloogiate kasutusvõimalusi uue taastuvkütuste tootmisel. Nähes toetust, mida pakuvad ELi poliitikad, hoiab Neste silma peal lühi-, kesk- ja pikaajalisel taastuvkütuste ja materjalide kasutuselevõtu võimalustel.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.