SEAT/CUPRA

20 aastat ja neli põlvkonda: kuidas on SEAT Leoni tuled muutunud?

Fotod: SEAT.

Mida aeg edasi, seda tehnoloogilisemaks sõidukid muutuvad ning seda absoluutselt igas aspektis. Alustades igasugustest nutikatest juhiabidest, mis teevad liiklemise kordades turvalisemaks, ning lõpetades funktsioonidega, mis tagavad juhile sõidu ajal mugavuse ja heaolu. 

Märkimisväärse tehnoloogilise arengu on läbi teinud ka sõidukite tuled. Vaatame järele, kuidas on nelja põlvkonna SEAT Leoni esi- ja tagatuled 20 aasta jooksul muutunud. 

Kõik sai alguse halogeenist

Lähme tagasi aastasse 1999, kui SEAT tõi turule esimese põlvkonna Leoni, mille esituledes kasutati halogeenlampe. Esimese põlvkonna Leoni esitulesid peeti sõiduki disaini oluliseks osaks. 

SEATi valgustuselektroonika arendusjuhi Magnolia Paredesi sõnul hõlmas see ka uusimat tehnoloogiat. “Näiteks esilaternate kiirtevihku sai juht reguleerida ise, et saavutada võimalikult suur valgusulatus ilma vastusõitvaid juhte pimestamata.”

Järgmine samm: ksenoontuli

SEAT Leoni teises põlvkonnas võeti kasutusele uuem ja tõhusam ksenoontuli. See tehnoloogia pakkus eredamat valgusvihku: 850 luumenit halogeeni 500 luumeni asemel. Samuti oli ksenoontuli 35 protsendi võrra väiksema energiatarbega ja ligi kaks korda pikema elueaga.

“Lisaks aitas ksenoontulede valgem värvus vähendada silmade väsimust pikkadel öistel teekondadel,” selgitas Magnolia.

Aastatel 2005–2012 tutvustati mudelil ka automaatset tulede sisselülitusfunktsiooni, kuna juhtidel kippus tulede sisselülitamine tihtilugu ununema. Muuhulgas võeti esmakordselt kasutusele ka päevasõidutuled ja leedtagatuled. 

Algas leedtule ajastu

Leoni kolmas põlvkond toodi turule 2012. aastal ning ühtlasi oli see segmendi esimene mudel, millel olid leedesituled. “Leedtuli oli tohutu samm edasi, kuid samas suur väljakutse, kuna pidime selle juhtimiseks välja töötama juhtplokid,” sõnas Magnolia. 

Leedtulede suuremad plussid olid märkimisväärne energiatarbe langus ning eluea pikenemine. Kui ksenoonlamp pidas vastu keskeltläbi 3000 tundi, siis leedtule eluiga on 10 000 tundi. 

Leed sai veel täiendust

Neljanda põlvkonna Leon on SEATi kõige moodsam auto ning seda ka valgustuse poolest. Uus Leon pakub kahte erinevat valgustaset: Eco LED ja Full LED. 

Eco LEDi puhul on tegemist energiasäästlikuma variandiga, mille energiakulu on väiksem kui kunagi varem. Full LED tehnoloogia paistab enim silma ereda valgusvihuga (900 luumenit), mis näitab kuni 70 meetri kaugusele. 

“Selle valgem värv võimaldab objektide kuju ja värvi paremini eristada, mis on öise sõidu võtmetegur,” lisas Magnolia.

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.