Mida kujutab endast SEATi hiljuti avatud elektri- ja hübriidsõidukite akude testimiskeskus?

Fotod: SEAT.

Möödunud aasta detsembris avas SEAT uue uurimis- ja arenduskeskuse (Test Center Energy), kus testib autotootja elektri- ja hübriidsõidukite akusid. Rajatis on mõistagi suur samm edasi ettevõtte pühendumuses hoogustada elektrifitseerimist Hispaanias ning muuta riik juhtivaks elektrilise mobiilsuse keskuseks Euroopas.

Esimene omalaadne testimiskeskus Lõuna-Euroopas

Kuni 6000 analüüsi aastas. Testikeskuses on võimalik teha kuni 6000 täielikku kõrgepingesüsteemi testi (aku, koormus, ohutus) aastas. 1500 ruutmeetri suurust rajatist kasutatakse SEATi ning CUPRA elektri- ja hübriidsõidukite energiasüsteemide toimivuse arendamiseks ja testimiseks. Selle tulemusena ei peatu keskuse tegevus kunagi, töötades 24 tundi ööpäevas, 365 päeva aastas.

100 000 telefoni laadimine. Uurimis- ja arenduskeskuse koguvõimsus on 1,3 megavatti, mis on sisuliselt võrdeline 350 täiel võimsusel töötava majapidamisega. See tähendab, et kõikvõimalikud seadmed on korraga vooluvõrgus. Umbes sama number tuleb ka siis, kui samaaegselt laadida 100 000 mobiiltelefoni. 

5 katsestendi. Elektri- ja hübriidsõidukite akud peavad toimima efektiivselt igas situatsioonis. Keskuses on kokku viis katsestendi, kus viiakse läbi sõidukitega kiire ja aeglase sõidu simulatsioone ning testitakse akude töövõimet kallakutel ja erinevatel teekatetel. See võimaldab tagada akude täiusliku toimimise mistahes tingimustes kogu nende elutsükli jooksul.

-25ºC kuni +55ºC. On väga oluline, et akud ei jääks hätta ka kõige ekstreemsemates ilmastikutingimustes. Selle jaoks on SEATil spetsiaalsed kliimakambrid, kus testitakse põhjalikult akude vastupidavust nii külmas kui soojas keskkonnas (–25 kuni +55 ºC). “Meie hübriid- ja elektrisõidukeid müüakse kõikjal maailmas. Nende testidega saame olla kindlad, et akud töötavad ideaalselt igas piirkonnas,” räägib keskuse juht Francesc Sabaté.

17 500 tundi testimist. Täpselt nii kaua kulub ühe aku testimiseks. “Neile rakendatakse erinevatel temperatuuridel mitu laadimistsüklit, jälgides reaalajas aku parameetreid tervikuna,” ütleb Sabaté. Hetkel on fookuses MEB (elektriline) ja MQB (hübriid) platvormide akud ning nendes sõidukites kasutatavad erinevad laadijad. Sabaté sõnul viiakse ühe projekti jaoks läbi keskmiselt 900 staatilist ja 2500 dünaamilist testi.

120 päikesepaneeli. Jätkusuutlikkusele on rõhutud ka väljaspool keskust. Hoone katusele on paigutatud 120 päikesepaneeli, mis aitavad säästa kuni 39 tonni CO2 kuus. Lisaks on akende ette paigutatud 95 dünaamilist rulood, mis liiguvad automaatselt, et välisvalgust võimalikult tõhusalt ära kasutada. Keskus on saanud tänu sellele LEED sertifikaadi – tunnustus hoonetele, mille ehitamisel järgitakse keskkonnasäästu ja säästva arengu põhimõtteid.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.