Pilk kardina taha: Ühe elektriauto arendamine disaineri pilgu läbi

Elektriauto on autotööstuses mitte enam tulevik, vaid olevik. Selle läbimurre toob endaga kaasa muudatusi kogu auto arendamis- ja tootmisfaasi, alates juba disainist. Mida alles jätta, mida mitte? Kuidas disaini abil sõiduulatust suurendada? Cupra Tavascani ideeauto disaini- ja arendusprotsess annab vastuseid neile ja enamatelegi küsimustele.

“Uut elektrilist kupeemaasturit disainides oli suurim väljakutse aerodünaamiline efektiivsus,” ütles Alberto Torrecillas, Cupra välisilme disainer. Soovitud eesmärgi saavutamiseks on ideeauto kerel justkui tiivad ja silmatorkavad lisadetailid. “Kõik on sihilikult disainitud, et sõidukile hing anda. Mitte miski ei näe välja nagu masinaga tehtud,” ütles Alberto. Tulemuseks on väiksem tuuletakistus ja suurem sõiduulatus.

Üks uus ja oluline element elektriautode ehitamisel ja disainimisel on muidugi aku või täpsemalt akude pakk, millele disainerid autos võimalikult sobiva koha peavad leidma. Tavascanil on need sarnaselt mitmetele teistele mudelitele paigutatud sõiduki madalamasse osasse. Akude kaalu tõttu on disainerite jaoks kergete materjalide kasutamine prioriteet number üks. “Kogu ideeauto on valmistatud süsinikkiust, kuna see materjal väljendab meie jaoks kerget kaalu,” ütles Alberto.

Kaalu alandamine on elektriautodes otseselt sõiduulatuse suurendamisega seotud. Siin tulevad mängu rattad, millel on selles aspektis oluline roll. Tavascani 22-tollistelt velgedelt leiab pronksist elemente ja sõiduki veljekapslid on kaetud süsinikkiuga, et õhku paremini pidurite jahutamiseks suunata. “Elektriautot disainides on pidurdamine ja energia säästmine üliolulised, mistõttu mängivad rattad ja veljed võtmerolli,” rõhutas disainer.

Uute elektriliste mudelite välimuses jääb enamasti silma üks ülioluline detail. Täpsemalt, selle puudumine. Elektriautodel ei ole teatavasti esivõre järele vajadust, mistõttu annab see neile sisepõlemismootoriga autodest selgelt erineva välisilme. Tagaosast on kadunud samuti üks autode ikoonilisi osi – summuti. Alberto sõnul annab summuti puudumine Tavascani tagaosale täiusliku sümmeetria.

Salongi disainimine on elektriautode puhul paras väljakutse, kuna akupakk võtab enda alla märkimisväärse osa saadavalolevast ruumist, kuid samas tuleb kabiin teha reisijatele võimalikult ruumikaks ja mugavaks. “Ruumi ära kasutamiseks disainisime neli süsinikkiust sportlikku istet ja eksperimenteerisime uute “kergete” elementidega nagu armatuur ja kaks keskkonsooli,” selgitas Cupra salongidisainer Marc Franch.

Kõige uuem tehnoloogia, eksklusiivsed värvid ja materjalid, 13-tolline hõljuv keskne ekraan, individuaalse ühenduvusega istmed ja elektriline tõukeratas. Sellist autot vaadates võib tekkida küsimus, et mis teeb elektrilisest Cuprast ikkagi tõelise Cupra?  “Tahtmine tekitada tunnet, emotsiooni, kirge. Midagi, mida me kutsume wow-efektiks. See peab olema sama nii elektrilise kui ka tavalise auto puhul. Cupra sõidukeid disainides l

ähtume just sellest filosoofiast.”

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.