SEAT

Esimest korda ajaloos: Millised on uuele SEAT Leonile pakutavad viis mootoritüüpi?

Fotod:SEAT.

Seat Leon tegi oma debüüdi enam kui 20 aastat tagasi ning kogu selle aja vältel on üheks mudelit iseloomustavaks omaduseks olnud innovaatilisus vägagi konkurentsitihedas segmendis.

Sama põhimõtet jätkab Leoni kõige värskem põlvkond, mis esmakordselt pakkub kõikidele uutele autoomanikele viit erinevat jõuallikat. Omanikud saavad nüüdsest valida nii bensiinimootori (TSI), diiselmootori (TDI), pehmehübriidi (eTSI), pistikhübriidi (eHybrid) ja surugaasil sõitva CNG-mootori vahel (TGI).

Tänu niivõrd laiale mootorivalikule saavad autoostjad kiiremini ja efektiivsemalt kohandada auto otstarvet oma elustiiliga.

Kokku eksisteerib seega üksteist mehhaanilist varianti, alates 90 hobujõulisest 1,0-TSI mootorist kuni 204-hobujõulise Leon eHybridini. Lisaks pakutakse kõikidele autodele eri sõidurežiime, muutes sedasi adapteerimisvõimekust veelgi paremaks.

Milliseid bensiinimootoreid pakutakse?

Bensiinikütust kasutavate jõuallikate nimistu teevad lahti kolme silindriga üheliitrised TSI mootorid, mille jõunumbrid on vastavalt valikule kas 90 või 110 hobujõudu.

Järgneb 1,5-liitrine TSI mootor, mis sarnaselt eelnevatega kasutab põnevat Miller-tüüpi põlemistsüklit ning toodab kokku kas 130 või 150 hobujõudu. Nimetatud mootoreid saab tellida manuaalkastiga ning ökonoomsuse tagamiseks kasutavad need ka Active Cylinder Management süsteemi, mis lülitavab vähese koormuse korral kaks silindrit välja.

Mõistagi saabuvad varsti turule ka võimsad Cupra versioonid, ent enne neid troonivad bensiinimootorite valiku tipus 190-hobujõulised turbomootorid, mida saab tellida vaid 7-käigulise DSG käigukastiga.

Uudne tehnoloogia ka diiselmootoritel

Süsinikheitmete vähendamiseks on täiustatud diiselmootoreid, mida pakutakse vaid kaheliitriste TDI üksustena.

Diislid on kas 115 või 150 hobujõulise näitajatega ning suudavad olenemata käigukastist tekitada kuni 360 njuutonmeetrit pöördemomenti. Universaalkerega auto ostes on pakkumisel ka 4drive nelikvedu ning kütusekuluks on uuel Leonil WLTP andmetel 4,3-5,1 liitrit sajale.

TDI mootorid toovad endaga kaasa ka uudse SCR-nimelise süsteemi, mis hõlmab endas kahekordset AdBlue kütuselisandi pihustamist. See aitab vähendada lämmastikheitmeid ning vähendada ka kütusekulu.

Hübriide on pakkumisel kaks

Hübriiditehnoloogiat rakendatakse Leoni platvormil esmakordselt ning seda nii pehmehübriidi kui ka pistikhübriidina.

“Pehme” versioon eTSI lubab kompaktsel autol olla veel efektiivsem, paaritades kas 1,0 või 1,5 liitrise bensiinimootori 48V starter-generaatori ning 48V liitium-ioon akuga.

Pistikhübriidi läbilõige.

Pistikhübriid utiliseerib aga 1,4-liitrist TSI bensiinimootorit, mis töötab koos elektrimootori, 13 kWh akupakiga ning DSG käigukastiga. Koguvõimsuseks on seega 204 hobujõudu ning puhtalt elektri pealt on võimalik sõita kuni 60 kilomeetrit (WLTP).

Gaasiautod unustusehõlma ei vaju

CNG-gaasi peal sõitmine on jätkuvalt üks loodussäästlikumaid liikumisviise, 1,5-liitrisest TGI mootorist pigistatakse uues Leonis välja 130 hobujõudu ning sõiduulatuse pikendamiseks on autole paigaldatud kolm gaasipaaki kogumahuga 17,3 kilogrammi.

Gaasiauto läbilõige.

Ilma bensiinita suudab CNG Leon sõita kuni 440 kilomeetrit.

Märksõnad: , , , , ,
Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Üleskutse

Aita meil Autotundi teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan saadet Kuulan Autotundi

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.