SEAT

Mitte lihtsalt ideeauto: Seat toob müügile täiesti uue elektriauto

Seat el-Born ideeauto, mis peagi ka müügile jõuab. Fotod: SEAT.

Avalikkus saab peagi Genfi autonäitusel näha Seat el-Borni, tootja esimest Volkswagen Grupi MEB platvormile ehitatud elektriautot.

Hetkel ideeautona esitletavas el-Bornis on ühendatud praegused autotööstuse olulisimad omadused: elektrilisus, autonoomne juhtimine ja ühenduvus.

Läbi ja lõhki elektriline

El-Born on Seati esimene 100% elektriauto, mis põhineb VW Grupi MEB platvormil. Nime on ideeauto saanud tuntud Barcelona rajooni järgi ning seda hakatakse tootma Saksamaal Zwickau tehases. Müügile jõuab el-Born juba järgmisel aastal.

Seatile omaselt on tegu võimeka ja praktilise sõidukiga. Energiatihe aku võimaldab ühe laadimisega sõita kuni 420 kilomeetrit (WLTP) ja nullist sajani kiirendab el-Born 7,5 sekundiga.

Kuid el-Born ei ole lihtsalt elektriauto. Isejuhtiv võimekus ja hulk teisi tehnoloogiaid teeb sellest midagi enamat kui järjekordse teslatapja.

Praktiline ja aerodünaamiline disain

Sõiduulatuse pikendamises on disaini puhul võtmesõnaks aerodünaamilisus. Seetõttu on el-Borni esiosas asetsev Seati logo sõidukiga täiesti tasa ning ära on jäetud ka esivõre – elektriautodel pole seda vaja.

Akude jahutuseks on el-Borni ninas asetsevad õhusissevõtuavad toodud võimalikult alla, et tagada parim võimalik õhuvool.

Silmadega mööda kere edasi liikudes võib märgata, kuidas A-piilarit on tunduvalt ettepoole toodud, et sellega elektriautole siledam välimus ja rohkem salongiruumi anda.

20-tolliste velgede disain tagab parema jahutuse piduritele ning parandab samuti aerodünaamikat. Sujuva õhuvoolu tagamiseks on tagaossa paigutatud spoiler, mis ühtlasi sõiduki sportlikke omadusi rõhutab.

Avar ja moodne salong

Tänu elektrilisele jõuajamile on salongis tavalise sõidukiga võrreldes hulgaliselt rohkem ruumi.

Digitaalne näidikutepaneel ja 10-tollise ekraaniga meediasüsteem on vaid üks näide sõidukis leiduvast tehnikast. Salongis on rõhk eeskätt juhil – erinevate detailide disainijooned keskenduvad just juhikohale.

Ruumikas salong pakub lisaks mugavamale istumisele ka rohkem võimalusi, kus asju hoida. Üheks näiteks on ala esiistmete vahel, kus võib nüüd kasvõi kotti hoida.

Loodud sõitma

Seat el-Born pakub ostjatele korraga nii sõidukogemust kui praktilisust. Võimsusega kuni 150 kW suudab sõiduk 100 km/h kõigest 7,5-sekundiga saavutada. Kuid elektriautode puhul mängib peale kiiruse olulist rolli ka kaugus.

Reaalsetes oludes testitud 420-kilomeetrine sõiduulatuse tagab 62 kWh aku, mida on võimalik täita 80% ulatuses 100 kW DC laadijaga vaid 47 minutiga.

El-Bornis on olemas ka arenenud soojusjuhtivuse süsteem, mis aitab sõiduulatust isegi kõige ekstreemsemates oludes maksimeerida. Soojuspumba abil on võimalik sõiduki elektrilise soojenduse tarbimist vähendada, mis suudab säästa kuni 60 kilomeetrit.

See tehnoloogia on eriti kasulik riikides, kus temperatuur muutub ja inimesed kasutavad kliimasüsteeme.

Tipptasemel tehnoloogia, mis reaalselt töötab

Seat el-Born ei ole lihtsalt elektriauto, vaid mudel, mis peab muutma elektriautode turgu. Seetõttu on el-Bornil teise taseme autonoomsus ehk võimekus rooli, kiirendamist ja pidurdamist kontrollida.

Lisame siia intelligentse parkimisabi ja hulgaliselt muid juhiabisid ning võimegi ideeautos tulevikku käega katsuda.

Katsuda ja vaadata saab el-Borni ideeautot Genfi autonäitusel juba 4. märtsil Seati väljapanekute juures.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.