Uus Toyota C-HR tõstis lati taas kõrgele ja nüüd saab seda piiratud perioodil reserveerida ka Eestis

Kontrastne must katus on värske kahetoonilise värvilahendusega pikenenud auto tagaossa.Foto: Toyota

Esimese põlvkonna Toyota C-HR turuletoomine 2016. aastal oli margi jaoks oluline verstapost ja võimas sisenemine tiheda konkurentsiga kompaktsete linnamaasturite turule. Sõiduk tõmbas konkurentidelt tähelepanu enda peale julge kupeelaadse disaini ja sportliku olemisega.

Lisades siia Toyota tuntud kvaliteedi ja head kasutusomadused polegi ehk üllatav, et väike linnamaastur nautis sooja vastuvõttu ning märkimisväärset müügiedu. Toyota C-HR uus põlvkond ei saa aga läbi latti tõstmata. Värske disain, uued tehnoloogiad ning elektrifitseeritud jõuallikad muudavad mudeli senisest veelgi atraktiivsemaks – ning nüüd on uut Toyota C-HR-i võimalik piiratud perioodil reserveerida ka Eestis.

Loodud välja paistma

Esimese põlvkonna Toyota C-HR tõi omajagu elevust väliskujunduses kasutatud kujunduselementidega. Värske mudel ei jää eelkäijast aga maha – sportlikku kupeed meenutavaid elemente on selles kasutatud veelgi julgemalt, mis annab sõidukile dünaamilise ja jõulise välimuse.

Uue Toyota C-HR-i dünaamilist välimust tugevdavad lühikesed ülendid ja suured – kuni 20-tollise läbimõõduga – rattad. Foto: Toyota

Uue Toyota C-HR-i selgepiirilise ja skulptuurse stiili võtmeelemendid on Toyotal esmakordselt kasutatavad tasapinnalised uksekäepidemed. Auto dünaamilist välimust tugevdavad veelgi lühikesed ülendid ja suured – kuni 20-tollise läbimõõduga – rattad. Kontrastne must katus on värske kahetoonilise värvilahendusega pikenenud auto tagaossa, järgides kere kurve ja rõhutades selle ilmekaid proportsioone.

Personaalne kasutuskogemus

Kuigi juba eelmise põlvkonna Toyota C-HR sai ergonoomika ja kasutusomaduste eest kiita, on sõitjateruum loomulikult siiski oluliselt uuenenud. Muutuste keskmes oli personaalse kasutuskogemuse pakkumine ning rafineeritud tunnetuse ja välimusega interjööri loomine.

Toyota eesmärk oli luua sõiduk, mis arvestaks juhi vajadusi ning kus nähtavus ja ergonoomika võimaldaksid leida juhtimiseks vajaliku sellele mõtlemata. Näiteks kaardistati auto loomise käigus juhi silmavaadet sõidu ajal ning katsete tulemusi kasutati ergonoomika parandamiseks.

Intuitiivse ja personaalse kasutuskogemuse loomiseks on muuhulgas kasutusel autosisene ökosüsteem, kus sõitjad saavad sõiduki funktsioone juhtida nii telefoniäpi, puuteekraani kui häälkäskluste abil. Sujuvat kasutuskogemust ilmestab hästi näiteks juhi tervitamine: juhi lähenedes autole süttivad sõiduki tuled ja seatakse talle sobivaks nii istme asend kui ka digitaalse näidikutepaneeli, esiklaasile kuvatava heads-up display ja multimeediaekraani seaded.

Toyota C-HR digitaalne kohanduv näidikutepaneel ehk kombimeeter on 12,3-tolline. Foto: Toyota

Toyota C-HR digitaalne kohanduv näidikutepaneel ehk kombimeeter on 12,3-tolline. Terava graafikaga ekraanil saab juht tuua esile oma valitud teabe, näiteks tõsta esile T-Mate ohutus- ja juhiabisüsteemide info. Muide, Toyota C-HR standardvarustuses on uusim Toyota Safety Sense aktiivohutus- ja juhiabifunktsioonide pakett, mis sisaldab eelmise mudeliga võrreldes uuendusi ja täiustusi.

Maailma toob juhi käeulatusse samuti 12,3-tollise puuteekraaniga ning Android Auto ja Apple Carplay süsteemidega juhtmeta ühilduv Toyota Smart Connect multimeediasüsteem. Muidugi saab telefoni kaudu juhtida ka sõiduki mõningaid funktsioone, kasutades selleks Toyota äppi – näiteks on võimalik seada enne sõidu alustamist sobivaks salongi temperatuur. 

Meediasüsteemi täienduseks on Toyota C-HR alates Luxury varustustasemest varustatud suurepärase heliga JBL kõlaritega. Kõrgkõlarite metallvõred aitavad esitada selgeid kõrgeid noote ning madalaid sagedusi aitab täpselt taasesitada võimas bassikõlar.

Maailma toob juhi käeulatusse Android Auto ja Apple Carplay süsteemidega juhtmeta ühilduv Toyota Smart Connect multimeediasüsteem. Foto: Toyota

Esimesena omas klassis saab Toyota C-HR-i parkida telefoni kaudu, viibides ise autost väljaspool. Lisaks on Toyota C-HR saadaval digitaalse võtmesüsteemiga, mida kasutades peab juhil sõidukile ligi pääsemiseks ja selle käivitamiseks kaasas olema vaid telefon.

Sõitjateruumi lisab isikupära kohanduv meeleoluvalgustus – valida saab 64 värvi hulgast. Valgustus muutub vastavalt väljast tulevale valgusele ja kellaajale. Muuseas, kui on olemas ohutu väljumise abisüsteem, võib valgustus muutuda ka punaseks, et hoiatada kokkupõrkeohu eest.

Elektrifitseeritud jõuallikad

Täiesti uus Toyota C-HR tuleb Eesti turule esialgu kahe jõuallikaga. Valida on kahe täishübriidi vahel, kus elektrimootor on kombineeritud kas 1,8- või 2-liitrise töömahuga bensiinimootoriga. Muidugi on Toyota C-HR-i juures kasutatud uusimat ehk viienda generatsiooni hübriidtehnoloogiat, mis aitab leida klassi parima tasakaalu suurema võimsuse saavutamise ja heitkoguste vähendamise vahel. Uue aasta alguses tuleb saadavale ka esiveoline pistikhübriid.

Erineva mootori töömahuga mudelite erinevus seisneb lisaks kubatuurile ka veoskeemis – sõidukid tulevad vastavalt esi- ning nelikveolisena. Intelligentne nelikvedu kaheliitrisel täishübriidil aitab kaasa näiteks libedates teeoludes kiirendamisel ja kurvide läbimisel ning on lahendatud tagasillale asetatud elektrimootoriga, mis vajadusel sõiduki tagumist otsa järgi aitab.

Esimesed sõidukid saabuvad Eestisse juba 2024. aasta jaanuaris. Foto: Toyota

Värsket Toyota C-HR-i on nüüd võimalik piiratud perioodil reserveerida ka Eestis – esialgu esi- ja nelikveoga täishübriide, mille varustustasemed on vastavalt esiveo puhul Style ja Luxury ning nelikveolisel versioonil Premiere Edition ja GR SPORT Premiere Edition. Esimesed sõidukid saabuvad Eestisse juba 2024. aasta jaanuaris. Tasub teada, et reserveering pole siduv kohustus, kuid see annab võimaluse esitada autole tellimus eelisjärjekorras.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.