Aga kus ma siis peaksin oma Mercedest remontima?

Kuhu oleks kõige mõistlikum Mercedest remontima minna ja nii, et tunnihind jalust nõrgaks ei võtaks ning leiduks ka vastavat oskusteavet, et eelnevate "mehaanikute" tööd ära lappida?Fotod: Jan Garšnek

Soetasin endale umbkaudu pool aastat tagasi ühe vanema Mercedese. Kui nüüd pisut täpsem olla, siis on tegemist 2010. aasta W212 generatsiooni E-klassiga – nelikvedu, kolmeliitrine diisel ja kõik muud toredad jutud. Ja loomulikult põhjalikku ostu-eelset kontrolli ma tegema ei hakanud ning piirdusin ühe nurgataguse tehnoülevaatuspunkti põgusa inspektsiooniga, mille käigus selgus, et mootor on küllaltki õline.

Eelmine omanik oli kusagil tuttava juures nurgataguses töökojas lasknud vahetada mootori keti koos pingutiga ning lisaks eemaldanud ka kõikvõimalikud lekked. Vaid mootori pesu oli jäänud tegemata. Lasin selle protseduuri ära teha. Kuid paraku kippus Mercedes ikkagi mu parkimiskohale väikseid õlilaigukesi maha jätma. Vist ikkagi ei õnnestunud eelmisel omanikul kõikidest leketest jagu saada?

Niisiis, millisesse töökotta aja kinni paneks?

Kuid mõningaid väiksemaid muresid leidus minu Mercedesel veelgi. Aga kuhu siis oleks temaga kõige mõistlikum minna, kus tunnihind jalust nõrgaks ei võtaks ning leiduks ka vastavat oskusteavet, et eelnevate „mehaanikute“ tööd ära lappida?

Olles varasemalt käinud mööda erinevaid väiksemaid töökodasid, otsustasin oma E-klassi premeerida ja seadsin sammud Ülemiste Veho poole, mis on keskendunud kasutatud autodele. Lisaks autode müümisele pakuvad nad ka hooldus- ja remonditeenust.

Kuna sealne tunnihind tundus küllaltki mõistlik, ilmselgelt vajalik oskusteave on ka olemas ning lisaks on veebruari lõpuni käimas kampaania, mille käigus saab nii töö kui ka varuosade pealt veel 20% hinnas alla, siis otsustasin asja järgi proovida. Mis sellest, et minu auto on tänaseks juba ju suhteliselt vana. Ja kui kunagi peaks müügimõtted tekkima, siis on ka hea mõned paberid lauale panna, et vot – ikkagi ametlikus esinduses remonditud…

Kui kiirelt saaks löögile?

Kas Sulle ka mõnikord tundub, et justkui peaksid manguma, et sinu auto töösse võetaks? Küll on järjekord pikk, keegi on haige ja veel seitse muud probleemi ning lõpuks mingisuguse kahtlase ohke peale saad paari-kolme nädala pärast ehk mõne aja? Ja kui siis kaua oodatud päev kätte jõuab, selgub (loomulikult alles kohale minnes), et eelmised tööd on neil veel lõpetamata ning palun tule nii umbes paari päeva pärast tagasi. Ja kõige lõpuks jääd ise justkui veel mingi teene võlgu…

Minusugusele lihtsurelikule tundus Veho numbri valimine umbes samaväärne, kui üritaks otse peaministrile helistada. Kas ikka sobib sellise vana „taksoga“ esindusse ronida? Aga telefonivestlus osutus äärmiselt meeldivaks – justkui oleks heale sõbrale helistanud. Ja lisaks leiti minu auto ülevaatamiseks sobiv aeg lausa samasse nädalasse. Nagu hiljem selgus, siis hetkel ongi ooteajad umbkaudu nädalased ning polegi oma muredele lahenduse saamiseks vaja suveni oodata.

Kliendikogemus on hoopis teisest maailmast

Uhke näeb see koht välja – avar, puhas, ilusad autod salongis. Ei pea kusagil muldpõrandal või pragunenud betoonil tatsama ning katkise pruuni diivani asemel leidsin eest väga esindusliku puhkenurga. Ja ukse peal võetakse sind vastu, justkui oleksid kalli Maybachiga maja ette veerenud. Teeninduskvaliteet oli hoopis teisest liigast, kui see, millega ma varasemalt (kahjuks) enamasti harjunud olen.

Kliendinõustaja kuulas tähelepanelikult minu mured ära ning samal ajal serveeris administraator mulle tõsiselt maitsva latte koos tükikese šokolaadiga. Kuigi pidin tagasi kontorisse kiirustama, siis see kohv oli sealt lihtsalt nii hea, et lubasin endale ühe tassikese veel. Peaks vist neile kirjutama ja küsima, et mis ubadest see tehtud oli?

Kuna tööde prognoositav aeg oli pisut üle nelja tunni, siis sinna ma jääma ei hakanud. Kuigi vajadusel oleks saanud rahulikult läpaka lahti võtta, oma toimetused senikaua ära teha ja vajadusel ka laua peal olevatest akupankadest telefoni laadida.

Soss-sepad olid vägitegusid teinud

Miks Mercedes siis õli lekkis? Süüdlaseks oli ketipinguti või õigemini selle oskamatu paigaldamine. Eelnev omanik oli käinud oma tuttava juures töökojas, kus oli hea ja odav remontida. Kahjuks ei käi aga tihtipeale odavus ja kvaliteet kuigi hästi käsikäes. Nimelt on teatud tööde jaoks vaja ka pisut põhjalikumaid teadmisi.

Ketipinguti kinnitub antud E-klassil plokikaane külge ning seda hoiab seal paigal küllaltki eriline polt, millest käib läbi õli umbkaudu 5-baarise rõhu all. Ja poldi ning ploki vahele käib üks seib, mis peab väga täpselt oma pesasse istuma. Seejärel tuleb polt kinni pingutada täpselt õige jõuga (mille leiab Mercedese tehase remondijuhendist).

Oskan-odavalt-kõike-remontida-soss-sepal ei õnnestunud aga seibi korrektselt pesasse saada ning seetõttu hakkas sealt vahelt õli välja immitsema. Ilmselt kõige targem tegu oleks proovida jõuga seda polti veel peale pingutada? Just nii! Ja tulemuseks oli alumiiniumploki sees rikutud keere. Pädevas töökojas oleks see pinguti vahetuse töö tõenäoliselt võtnud alla poole tunni… Varasemal omanikul õnnestus võibolla töö pealt mõned eurod kokku hoida, kuid kogu selle jama likvideerimine osutus minu jaoks oluliselt kulukamaks, kui oleks selle paigaldus maksnud spetsialistide käe all.

Kas lubatud tähtajad peavad?

Enam-vähem täpselt neli ja pool tundi hiljem sain Veho poolt telefoni peale SMS-i, mille videolingilt andis tehnik väga detailse ülevaate kõigest, mis auto juurest leiti. Eks ma ju tegelikult teadsin ise ka, mis vead tal olid, kuid omamoodi huvitav oli jälgida, kas kõik ka üles leiti. Ja kahjuks leiti ka asju, millest ma veel teadlik polnud. Aga sain ka ülevaate kõigest sellest, mis minu Mercedese juures hästi on, lõpetades rehvimustri jäägi ja kulumisühtlusega.

Kuna tehase juhendites on täpselt välja toodud iga teostatava töö jaoks ette nähtud töötunnid, siis sellest ajaraamist peavad ka tehnikud kinni pidama ning kliendil ei saa hiljem tekkida erilisi üllatusi arve osas. Kui on ikka öeldud, et näiteks karteri põhja vahetus kestab pool tundi, siis arve peal on hiljem ka poole tunni töö jagu numbreid. Kui muidugi varasemalt mõni „osav“ meistrimees pole seda silikooniga paigaldada üritanud ning seetõttu on vaja kellegi eelnevat soperdust likvideerida. 

Ei pidanudki neeru müüma

Ma ilmselt päris täpselt ei oskagi kokku lugeda, mitu korda olen pidanud oma plaane ringi tegema, kuna auto ei saa kokkulepitud ajaks valmis. Aga seekord otsustasin ise sõiduki kättesaamise aega pisut pikemaks venitada, kuna neil on seal samas olemas ka pesula. Korras auto võiks ju kätte saades ka kenasti läikida ning ei peaks pesemise pärast eraldi ettevõtmist planeerima. Ja kui oleksin lausa põhjalikumat detailing’ut soovinud, siis oleks see ka see ära tehtud.

Mida siis kokkuvõtteks öelda? Auto oli lubatud tähtajaks valmis, teeninduskvaliteet oli niivõrd fantastiline, et edaspidi mõnd teist marki autoga kuhugi mujale minnes võtab ilmselt nina krimpsutama, arvel olevad numbrid kattusid kenasti prognoosiga ning töötunni hind üllatas väga positiivselt. Ja juba selle latte pärast tahaksin ma sinna uuesti tagasi minna. Lisaks kehtib kõikidele töödele ka garantii ja ei pea hiljem soss-seppadega vaidlema, et kes meist midagi valesti on teinud.

Võiks minna ikka kindla peale välja?

Ma kindlasti ei taha väita, et kõik nö. nurgatagused teenindused jama genereerivad ning midagi teha ei oska. Kuna ma olen oma pidevate autode vahetamistega omamoodi töökodade sarikülastaja, siis tean juba millise autoga kuhu tuleks minna. Aga kuidas Sina oskad hinnata, kas just see koht saab kõigega kenasti hakkama ning ei tekita potentsiaalseid lisakulusid? Lisaks on teatud tööde jaoks vaja siiski spetsiifilisi teadmisi, tehase diagnostikaseadmeid, mõnikord ka eritööriistu ning ka ligipääsu tehase remondijuhenditele. 

Katse-eksituse meetodiga võib muidugi lõpuks targa ja osava töömehe käe all töö tehtud saada, kuid aega ja raha võib kuluda selle jaoks märgatavalt rohkem, kui õiget oskusteavet omavate meistrite juures. Algselt odavana tundunud tunnihind võib vabalt asjatult kulunud ületundide tõttu olla summareal oluliselt suurem. Seega pigem tundub mõistlikum ja ehk isegi odavam kasutada margiesinduse teenuseid. Päeva lõpuks on ka ettevõtte maine kaalul ning kliendi pettumust ei saa nad endale lubada.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.