Aina sagedamini kuuleb Eesti poliitikute suust, et meie riik olevat Euroopa Liidus (EL) ainus, kus siiani pole automaksu. Sellise ebaõigluse kaasliitlaste ees peaks loomulikult lõpetama ja küllap oleks seda juba ammu tehtudki, kui ainult kogu aeg mingeid valimisi ette ei tuleks. Juba on pudenenud avalikkuse ette ka uuringuid-analüüse (AL33/2021), kus kaalutakse, kas Eestis peaks automaks olema ühekordne, esmaregistreerimisel tasutav nagu lähiriikidest näiteks Leedus, Rootsis ja Soomes või igaaastane sarnaselt Lätiga.
Autolehe hinnangul tehakse autode täiendav maksustamine teoks ilmselt lähiaastail, sest EL-i rohepööre annab selleks hea ettekäände, jättes (vähemalt osa) vastutuse(st) Brüsselile, mitte siinsete parteide kaela.
Lätlasele tasuta
Kui raske on siis autoomaniku elu automaksustatud lähiriikides võrreldes maksuvaba Eestiga ehk mis tõotab meid ees oodata? Jätame esialgu kõrvale meist kordi kõrgema keskmise palgaga Soome (3500 €) ja Rootsi (4500 €) ning vaatame Lätit (1207 €) ja Leedut (1524 €), kus elatustase sarnasem Eesti (1538 €) omaga.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 37, september2021
Kõik selle ajakirja lood