Autoäris neil aegadel oleme rääkinud mitmel korral. Suur ülevaade siin ja oma kogemusi jagas ka Oleg Gross. Aga raju oli elu ka rehviäris.
1990-ndate alguses sattusid paljud ettevõtlusesse pooljuhuslikult. Kuidas teie rehviärisse läksite?
Tegelikult pean alguseks 1989. aastat, kui veel Nõukogude Liidu ajal alustasin varustuskomitee autobaasis tööd rehvitehnikuna. Eesti iseseisvumise järel kutsuti mind tööle riiklikku ettevõttesse Estrakom, mille kutsus ellu tollane transpordiminister Tiit Vähi, et aidata varustada Eesti Vabariigi transpordiettevõtteid. Liiduaegsed kanalid enam ei töötanud, oli vaja luua uusi suhteid nii endise Nõukogude Liidu territooriumil kui ka Lääne-Euroopas. Minu ülesanne oli luua kanalid rehvide ja akude ostmiseks.
Kuidas uute kontaktide loomine käis ja kui palju tuli kokku puutuda õnneotsijatega, kes lootsid äsja vabanenud riikides kiirelt rikastuda?
Otsiti telefonikataloogidest, samuti prooviti kontakte luua välisministeeriumi kaudu. Tegelikult oli suur huvi ka Lääne poolt olemas. Siia tuli neid esimesi liblikaid, kes tahtsid vahendada igasuguseid välismaiseid kontakte.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 20, oktoober 2022
Kõik selle ajakirja lood