Suur lugu

Spetsialistid selgitavad, mida toob 2022. aasta autojuhile?

Kütusehinnad tõusid eelmisel aastal tohutult ja pole mingeid kindlaid märke sellest, et hinnad võiksid tänavu oluliselt langeda. Fotod: Scanpix ja Volkswagen

Uue aasta hakul on tihtipeale küsimusi rohkem kui vastuseid. Pärisime Transpordiametilt (TA), Politsei- ja Piirivalveametilt (PPA), kütusemüüjailt ning Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Liidult (AMTEL), mida uus aasta meile toob.

Geeniuse tellijale

Kas kütus läheb odavamaks? 2021. aastast jääb meelde suur energiahinna tõus, mis puudutas nii bensiini, diislikütust, gaasi kui ka elektrit. Ilmselgelt huvitab autojuhte kõige enam, missuguseks kujunevad kütusehinnad sel aastal ehk kas kütusemüüjad prognoosivad tänavu suurt hinnatõusu, -langust või hoopis hindade stabiliseerumist?

„2021. aasta energiahindade tõusust rääkides ei tohi unustada võrdlusbaasi ehk 2020. aastat, kui energiahinnad saavutasid koroona esimese laine ajal ajaloo rekordmadala taseme,“ kommenteeris AS Alexela tegevjuht Aivo Adamson.

„2022. aastasse vaadates võib öelda, et bensiini ja diislikütuse hinda jäävad kõige rohkem mõjutama riikide reaktsioon koroonaviirusega seotud piirangute kehtestamisel ning OPEC+ otsused toodangumahu kohta. Viimased OPEC+ otsused jäid samaks mis 2021. aasta suvised otsused ehk tootmismahtu kasvatatakse samm-sammult, mis tähendab jätkuvat kerget puudujääki turul, mis omakorda tähendab kütuste põhikomponendi (toornafta) brenti hinda 70–85 euro vahel.

Mõjutajaid on väga palju

Teise olulise mõjutegurina – kui riigid piiranguid märkimisväärselt ei karmista – võiks hinnad jääda praeguse taseme lähedale. Samas tõusevad hinnad kogu maailmas seoses rahatrükiga ning kütuse hinda mõjutavad rafineerimistehaste kulubaasi kasv ning suurem kulu logistikale. Toornafta hinna püsimisel näeme sellel aastal mõõdukat hindade tõusu,“ lisas ta.

Gaasi ja elektri hinda mõjutavad Alexela tegevjuhi sõnul nii poliitilised otsused, rohepöörde jõulisus, kui ka ilm ehk tuul, päike ja temperatuur. „Rohepöörde juures on kriitiline see, kuidas suudetakse „Fit for 55“ raames koostada riigis mõistlik teekonnakaart, et ei tekiks ettevõtlusele suuri probleeme keskkonnaga kohanemisel. Peame silmas muudatuste teostamise kiirust ja seotust erinevate tähtaegadega.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 1, jaanuar 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.