Suvel aetakse garaažist välja kõik hobiautod, mille seas on ka palju nõukaaegseid sõiduriistu rahvalikust Moskvitšist ja Ladast vähe haruldasemate sapakate-Volgadeni. Venemaa algatatud Ukraina sõjani imporditi idapiiri tagant varuosi neile kõigile – mõnel suuremal poel käis kaubik kauba järel nädala-paari takka.
Kraami kvaliteet küll kõikus, sest juppe valmistasid sajad väikefirmad vastavalt võimetele ja südametunnistusele, kuid hinda võis pidada suhteliselt soodsaks. Nüüd on see äri agressorriigiga läbi, sest ühelt poolt keelab autovaruosade importi Euroopa Liidu sanktsioon, teisalt eksporti aga ka Venemaa ise, kuid tuhanded siinsed nõukaautod tahavad elushoidmist kõige kiuste. Kas ja kuidas see õnnestub?
Mitu pauku järjest
Esimese paugu pani ärile koroona, järgmise Venemaa sõda Ukrainaga ning umbes aasta tagasi kadus ka märgatav osa kundedest, ütleb nõukaajal massilisimalt levinud Lada varuosadega 31 aastat kaubelnud Aleksandr, et tegelikult oleks tal viimane aeg panna pood kinni – 100-eurose päevakäibe nimel pole mõtet pensionipõlve raisata. Põhjus pole aga sugugi selles, et tal poleks midagi enam müüa.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 10, mai 2024
Kõik selle ajakirja lood