Pensionil Jaapani tomatikasvataja Keiji Nishimoto sai hiljuti kätte oma 26 aastat vana Mazda MX-5, mis ennistati tehases uueväärsesse seisukorda. Nishimoto on esimene inimene, kelle sportauto Mazda restaureeris.
Mazda teatas eelmise aasta augustis, et hakkab pakkuma Jaapanis esimese, aastatel 1989–1997 toodetud mudelipõlvkonna MX-5 taastamise teenust. Ajalukku mineva esimese kliendi leidmiseks korraldati konkurss, kuhu laekus üle 600 avalduse.
Üksikasjadesse süvenedes ei ole raske mõista, miks just Nishimoto sooviavaldus välja valiti. Ta on sõiduki esimene omanik ning auto ise veeres 1992. aastal tehasest välja Briti rotsteri stiilis varustatuna. Viimane tähendab tumerohelist värvi (niinimetatud British Racing Green), helepruuni nahksisu, puust võruga retrovälimusega Nardi rooli ja puust käigukanginuppu. Teadupärast ongi Mazda MX-5 mõttelised eelkäijad just Suurbritannias valmistatud kahekohalised lahtised sportautod.
Tegelikult kannab Keiji Nishimoto auto nime Eunos Roadster V-Special. Eunos oli bränd, mida Mazda üheksakümnendatel Jaapanis kasutas. Roadster tähistas mudelit ning V-Special äsja kirjeldatud välimuse ja varustuse paketti. Viimase juurde kuulub muu hulgas eesmine strut-bar ja piiratud libisemisega diferentsiaalilukk. Mootor on 1,6-liitrine.
Keiji Nishimoto rääkis auto üleandmise pidulikustamiseks korraldatud tseremoonial, et ta on selle autoga Jaapanis palju ringi sõitnud ja ilusaid mälestusi kogunud. Tal oli juba varem plaanis lasta see taastada, ent kui ta kuulis Mazda ettevõtmisest, siis kõlas see veelgi parema võimalusena ja ta kirjutas avalduse.
Küsimusele, mis masinast edasi saab, vastas peremees lühidalt: “Ma kavatsen sellega järgmised 25 aastat sõita.”