Siberist Vladivostokki. Üle 9000 kilomeetri pikkune legendaarne Siberi raudtee ühendab just need sihtpunktid. Sama pika vahemaa moodustavad kõik kaks miljonit tänaseks toodetud Seat Leoni. Vähemalt juhul kui need kõik üksteise järel sirgesse ritta panna.
Peatselt saabuva neljanda põlvkonna valguses on praegu just õige aeg heita pilk ühe Seati alustala poole.
Mudel, mis defineeris brändi
Leoni puhul ei ole ainuke eriline asjaolu see, et mudelit on müüdud juba üle kahe miljoni ühiku. Lisaks sellele on Leon üle kolme põlvkonna pidevalt kasvu näidanud ning praegune (alates aastast 2012) mudel moodustab üksinda juba üle miljoni müüdud auto, mida on kaks korda rohkem kui esimest mudelit (jõudis müügile 1999 ja müüdi 534 797 sõidukit) ja kolmandiku võrra rohkem kui teist põlvkonda (al 2005 ja müüdi 675 915 sõidukit).
Hispaania luukpära kasvus mängivad olulist rolli nii uued turud kui ka uued versioonid samast mudelist, nagu näiteks Leon X-Perience. Sarnaselt Leonile on märkimisväärse kasvu teinud ka kogu bränd tervikuna, suurendades müüki 60% võrra alates 2010. aastast.
Hispaanlane igas maailma nurgas
Kui Leoni esimest mudelit müüdi kokku 43 erineval turul, siis tänane põlvkond on lisaks eelnevatele müügil juba 48 erinevas riigis. Uute turgude seas on näiteks Alžeeria, Ukraina ja Azerbajdžan. Kodumaast kaugeim koht, kus alates 2017. aastast Leoni müüakse, on huvitaval kombel Uus-Meremaa.
Tänu uutele turgudele on mõistagi Seati eksportimine suurenenud ning tänaseks moodustab see juba 80% kogu toodangust, mis on protsentuaalselt sarnane ka Leoni ekspordiga. Esimese põlvkonna puhul moodustas koduturg 38% kogu Leoni müügist, kuid nüüdseks on see langenud 20% juurde – selge märk ülemaailmsete turgude edukusest.
Võimekas ja dünaamiline
Kõik kolm mudeli põlvkonda disainiti, arendati ja toodeti Barcelonas Martorelli tehases. Esimese põlvkonna disainer oli itaallane Giorgetto Giugiaro, teise põlvkonna disainis Walter da Silva ja kolmanda Alejandro Mesonero-Romanos. Viimane, hispaanlasest disainer, vastutab ka uue neljanda põlvkonna eest.
Seati üheks tunnusmärgiks on alati olnud dünaamilisus ning seda just Leoni puhul. Seat Leon Cupra R on hetkel tootja võimsaima mootoriga varustatud mudel, tootes kokku 300 hobujõudu. Isegi 1999. aastal müügile jõudes sai Leon brändi võimsaimaks mudeliks, varustatuna 180-hobujõulise mootori, 6-käigulise käigukastiga ja nelikveoga.
Leoni võimekust tõendavad ka 2008. ja 2009. saavutatud World Touring Car meistrivõistluste esikohad. Ühtlasi oli Leon tollal esimene diiselmootoriga auto, mis nimetatud tiitli võitis. 2014. aastal murdis Jordi Gené juhitud Seat Leon Cupra Saksamaal Nürburgringil esiveoliste autode rekordi ajaga 07:58. Aasta hiljem sai Leon ST Cuprast samal rajal ka kiireim pereauto, ajaga 07:58:12.