Suur lugu

Proovisõit: sõidame Eestis ehitatud retroelektriautoga, mida plaanitakse ka tootma hakata

Ilma mõõtkavata võiks piltide järgi arvata, et tegemist on lastele mõeldud mänguautoga.Maksimaalne võimsus on 85 kW (115 hj). Fotod: Paula Johanna Adamson

Porsche 356A Speedster on haruldane auto nagunii, aga selle konkreetse punase iluduse ehitamisel on mindud moodsat teed: kuulsa õhkjahutusega mootori asemel viib autot edasi elekter.

Geeniuse tellijale

Laagris on parajasti liiklus tööpäevalt koju naasjatest tihe ning tavapäraste linnamaasturite, preemiumklassi sedaanide ning mõne vanema BMW vahele on liiklusvoogu eksinud Porsche 356A Speedster, mis kulgeb Hüüru suviste põldude poole.

Juhtidel libiseb jalg gaasipedaalilt, liiklejate pead pöörduvad erkpunase masina suunas ja ümbruskonna värvigamma vilksatab korraks 1960-ndaid meenutavasse seepiakarva – auto röövib kogu tähelepanu kõigilt, isegi neilt, kes ei tea, et tegelikult on tegu elektrilise replica-mudeliga.

Porsche 356A visuaalne minimalism ja lihtsus on ka elektriversioonis alles, seda nii väljas kui ka sees.

Originaalseisukorras 356A Speedsterit naljalt linnapildis ei näe. Tegu on nimelt väga rariteetse mudeliga: heas korras autode hinnad küündivad poole miljoni euro kanti ning enamik meist peab leppima muuseumieksponaatide imetlemas käimisega. 356A-d on vahetu sõidukogemuse ning ajatu disaini pärast läbi aegade peetud puristide sportautoks, ent enamik rahakaid entusiaste peab seda eelkõige investeeringuks, mitte sõiduvahendiks.

Sama ilus, aga soodsam

Niisiis leidis punt eestlasi, et võiks luua replica-mudeli, mis oleks entusiastidele kättesaadav madalama hinnaga, pakuks samaväärset silmailu ning oleks kõige selle juures veel keskkonnasõbralik ning kaasaegne. Aasta aega tagasi hakati üheskoos Võrumaa töö­kojas projektiauto ehitamisega pihta. Põhjaks sai võetud 1,3-liitrise karburaatormootoriga 1972. aasta Volkswagen Beetle, mida täiendati isevalmistatud madalapingeakuga. Aku, mootori ja laadimislahenduse autor on Sandfox OÜ tegevjuht ning elektriautoentusiast Meelis Merilo ning see valmis koostöös IT- ning autoentusiasti Kristjan Purrega. Treial Customs eesotsas Margus Treialiga lõi auto­le aga Porsche 356A Speedsteri kerega võimalikult sarnase kesta. Minimalistlikult retrohõnguline ning originaalisarnane sisu valmis Indrek Alti käe all Rakvere ettevõttes Ironback Upholstery.

Ilusamat ja erilisemat juhikohta suvisteks sõitudeks on raske ette kujutada, kuigi rool oli autori jaoks raasike suurevõitu.

Tulemus võeti arvele käesoleva aasta juunis ning nüüdseks on sõiduk „kellale“ saanud ka esimesed paarsada kilomeetrit. Auto on jõudnud ringiga Harjumaale ning naaseb sealt peagi tagasi Lõuna-Eestisse. Kuna Speedster on katuseta, pole ilmataat lasknud auto­ritel sõiduulatuse testi teha, aga arvutuslikult hinnatakse see 200 kilomeetrini.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.