Suur lugu

Kasutatud Jaguar XK8: luksuslik, kiire ja vaid mõõdukalt probleemne

XK-seeria on saadaval nii kupee kui ka kabrioletina. Avaautosid toodeti seejuures tunduvalt rohkem. Fotod: Jaguar

XK-seeria ilmus Jaguari valikusse esma­kordselt 1948. aastal, kui müügile tuli XK120. Mudelitähis XK naasis alles 1996. aastal ning on selle loo kangelane.

Geeniuse tellijale

Tõeliselt head luksuslikku sportkupeed ei olnud Jaguari valikus selleks ajaks juba pikalt olnud. Oli küll XJS, aga see oli ammu moraalselt vananenud ning legendaarne ka kehva vastupidavuse poolest. Kuna 1996. aastaks oli Jaguar liikunud Fordi omandusse, oli uue sportauto loomiseks rohkem ressursse ning võimalusi.

XK8 (põlvkonna tähiseks on X100) võeti väga soojalt vastu ning see sai kõvasti kiita. Ja mitte ainult seetõttu, et oli palju parem kui eelkäija, vaid tegemist oli päriselt hea sportautoga. Samas pigem küll GT kui raju ringrajaautoga. Ajakiri Classic & Sports Car kirjutas, et kvaliteet paranes Fordi all oluliselt ning lisas väikse sarkasmiga, et õige ja hästi sobiv detail kohe toota on palju mõistlikum, kui püüda hilisema häälestamise käigus kehva juppi sobima saada.

Täiesti uus V-8-mootor

Auto jaoks ehitatud 4-liitrine V-8 oli võimekas, disain oli õnnestunud ning sõiduomadused esmaklassilised. Autot valmistati nii kupee kui ka kabrioletina ning 1998. aastal lisandus valikusse võimas turbolaaduriga versioon XKR. Esimese põlvkonna 209 kW (284 hj) mootoriga kupee kiirendab 0–100 km/h 6,7 sekundiga, kabrioletil kulub 7 sekundit. Tippkiirus on neil vastavalt 250 ja 248 km/h. XKR-i võimsus oli 267 kW (363 hj) ning kiirendus „sajani“ 5,4 ja 5,6 sekundit.

XK-le pakuti palju moodsat tehnoloogiat, mis muidugi lisab võimalikke veakohti. Lisaks on varu­osi keeruline leida.

2003. aasta mudeliuuenduse käigus suurenes V-8-mootori töömaht 4,2 liitrini ning võimsus kerkis 219 kilovatini (298 hj). XKR-il on see näitaja aga lausa 291 kW ehk 396 hobujõudu. Seni viiekäiguline automaatkast sai juurde veel ühe käigu.

Tagaiste on sümboolne

Autode 2+2-istmeskeem tähendab, et tagaiste on küll olemas, aga pigem sümboolne. Mõni omanik valis selle asemel hoopis suurema pagasiruumi. Varustuse nimekiri on rikkalik, sest tegemist oli siiski luksusklassi autoga. Veljed olid baasvarustuses 17-tollised, aga lisaraha eest sai ka kuni 20-tolliseid. Juba 1999. aastast pakuti adaptiivset kiirushoidikut ja umbes samal ajal ilmus valikusse ka GPS-seade.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 9, mai 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.