Suur lugu

Kasutatud Jaguar XK8: luksuslik, kiire ja vaid mõõdukalt probleemne

XK-seeria on saadaval nii kupee kui ka kabrioletina. Avaautosid toodeti seejuures tunduvalt rohkem. Fotod: Jaguar

XK-seeria ilmus Jaguari valikusse esma­kordselt 1948. aastal, kui müügile tuli XK120. Mudelitähis XK naasis alles 1996. aastal ning on selle loo kangelane.

Geeniuse tellijale

Rubriiki toetab

Tõeliselt head luksuslikku sportkupeed ei olnud Jaguari valikus selleks ajaks juba pikalt olnud. Oli küll XJS, aga see oli ammu moraalselt vananenud ning legendaarne ka kehva vastupidavuse poolest. Kuna 1996. aastaks oli Jaguar liikunud Fordi omandusse, oli uue sportauto loomiseks rohkem ressursse ning võimalusi.

XK8 (põlvkonna tähiseks on X100) võeti väga soojalt vastu ning see sai kõvasti kiita. Ja mitte ainult seetõttu, et oli palju parem kui eelkäija, vaid tegemist oli päriselt hea sportautoga. Samas pigem küll GT kui raju ringrajaautoga. Ajakiri Classic & Sports Car kirjutas, et kvaliteet paranes Fordi all oluliselt ning lisas väikse sarkasmiga, et õige ja hästi sobiv detail kohe toota on palju mõistlikum, kui püüda hilisema häälestamise käigus kehva juppi sobima saada.

Täiesti uus V-8-mootor

Auto jaoks ehitatud 4-liitrine V-8 oli võimekas, disain oli õnnestunud ning sõiduomadused esmaklassilised. Autot valmistati nii kupee kui ka kabrioletina ning 1998. aastal lisandus valikusse võimas turbolaaduriga versioon XKR. Esimese põlvkonna 209 kW (284 hj) mootoriga kupee kiirendab 0–100 km/h 6,7 sekundiga, kabrioletil kulub 7 sekundit. Tippkiirus on neil vastavalt 250 ja 248 km/h. XKR-i võimsus oli 267 kW (363 hj) ning kiirendus „sajani“ 5,4 ja 5,6 sekundit.

See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.

8.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 9, mai 2022

Kõik selle ajakirja lood

Kasutatud autode ülevaadete andmebaas

See siin on kõige suurem eestikeelne ülevaade kasutatud autodest. Aastate jooksul on siia kogunenud erinevatest mudelitest 321 Autogeeniuses ja Autolehes ilmunud artiklilt. Sind huvitava mudeli leidmiseks kasuta allolevat filtrit:

Auto24 laen

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.