Kuna Tallinnas ehitati nõukaajal Estonia vormel- ja Vihuri ralliautosid ning Riias RAF-i mikrobusse, ei saanud Vilnius jääda Balti riikide kehvimaks pealinnaks. Sestap pandi seal käima ralli-Ladade väiketootmine.
Ralliäss Stasys Brundza juhtimisel alustati VFTS-i (Vilnjusskaja Fabrika Transportnõh Sredstv, e k Vilniuse transpordivahendite vabrik) rallikatega 1977. aastal Lada-2101 pisut edasi arendatud versiooni 21011 (1,2 asemel 1,3 l mootor) põhjal.
Hittmudeliks sai siiski 1979. aastal esmaesitletud, moekalt kandiliseks muudetud välimusega 2105, mis sisimas oli siiski ikka seesama vana hea „kopikas“ 2101 – tagaveoline neljaukseline sedaan, mis omakorda põhines Fiati mudelil 124.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 21, november 2022
Kõik selle ajakirja lood