Suurte autofirmade ühe katuse alla koondumine tähendab sisuliselt seda, et oleme tagasi eelmise sajandi alguspoole kereehitamise ajastus. Siis tuli autotehasest vaid alusraam, mootor ja muu sõiduks oluline tehnoloogia ning kered ehitati peale juba mujal.
Sisuliselt räägime Audi e-tron GT ja Porsche Taycani puhul ju samast autost, kuigi tootjad üritavad seda osavalt peita. Seetõttu ei ole võimalik ka testida täpselt võrdseid mudeleid, kuna e-tron GT kaks versiooni asetuvad võimsuselt täpselt erinevate Taycanide vahele. Ikka selleks, et kümnete Youtube kiirendusvõistluste käigus ei oleks võimalik kahte täpselt võrdset autot kõrvuti panna ja üks siis võidab…
Audi tippversiooni RS e-tron GT’d oleks olnud õiglasem võrrelda Taycan Turboga, aga testi saabus kõige kangem Turbo S. Seega lähevad vastamisi maksimaalse võimsusega 475 kW (646 hj) Audi ja 560 kW (761 hj) Porsche, seda siis lühiajaliselt kasutatava boost’iga. Aeg 0–100 km/h on vastavalt 3,3 ja 2,8 sekundit. Impressiivsed numbrid mõlemad, arvestades, et tegemist on neljaukseliste ja u 2,4 tonni kaaluvate autodega. Ja samas suhteliselt kasutud.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 21, mai 2021
Kõik selle ajakirja lood