Estoni Kohveri liikluskool: Kihutamise etikett

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Estoni Kohver reegliterägastikus.

Rahulik teisipäeva õhtu. Litid seda alkoholivaba Carlsbergi, sest sul on puhkus ja maks on rehabis, aga jalka MM käib ja ilma õlleta ei tohi jalgpalli vaadata. Genfi konventsiooni 154. punkt lõige 2.

Kahe mängu vahel on poolteist tundi aega ja selle asemel, et kiisut silitada või peaga kive lõhkuda, tahaks teha midagi mehist. Midagi, mis eristab ahve inimestest. Tahaks sanga hüpata ja pilli Lahemaa teedel peeneks lasta, sest rämmar boyz 300+ kw tahab aeg-ajalt puurist välja. Nagu Päevakoera anakonda ja Uhti küla boa.

Nagu kõigel muul siin maailmas, on ka peenestamisel omad reeglid ja etikett, millest kinni pidada. Vastasel juhul pole sa autoentusiast vaid puhastverd debiilik. Alustame…

Kõige olulisem reegel

Esiteks. Kui sa lähed liiklusreegleid eirama, siis tee seda kuskil, kus ei ole teisi inimesi. Kui sa lased mööda Kopli tänavat 140ga, oled sa totaalne imbetsill ja väärid sunnitööd või hukkamist. Nagu me siin rubriigis oleme ka enne tõdenud, ühe inimese soovid ei kaalu mitte kunagi üle kollektiivset heaolu. Seega enne, kui raketi põiki kütad, siis veendu, et sa ei oleks…

a) asustatud kohas, sest seal on teised inimesed. Võimalik ka, et lapsed, kes on loodetavasti meie tulevik. Tõenäoliselt on seal ka neid lapsi, kellest kasvavad idioodid, aga see pole hetkel teema. Ellu peab jätma kõik süütud inimesed.

b) metsa vahel. Sest mis on puude ja kurvi taga? Võib-olla teine auto, kus on sees lapsed, kellest ei kasva idioodid. Loomulikult on metsa vahel ka loomadele otsa sõitmise oht. Tõsi – kitsi ja karusid on meil küll liiga palju, aga kas sa tahad oma pilli metsseakarja otsa pilbasteks sõita? Ilmselt mitte.

Kus siis lappi anda?

Esiteks

Näiteks lagendikel ja põldude vahel jooksvatel asfaltkattega teedel. Seal, kus teepealne olukord vähemalt kilomeeter ette näha ja teisi liiklejaid läheduses pole. Loogiline ju. Selge see. Rakenda siis praktikas.

Teiseks

Kui sa lööd oma relvale hääled sisse, siis veendu, et see ka sõidu lõpuks ühes tükis oleks. Kui su Mazda kere on penoplastiga lapitud, treitud piduriketastel vaod sügavamad kui Nõva-Riina solgiämber või Sierral juba 4. kordusülevaatus soolas, siis veere üliettevaatlikult lammarisse ja jäta teed rahule.

Oma saiade ja risuhunnikutega võite põlde künda, mitte inimeste keskele tulla. Ja üldiselt võiksid äri teha või tööle minna… saaksid ka vähe asjalikuma tõlla istumise alla ja ei peaks mingis mülkas alandama ennast.

Kolmandaks

Kuigi sa võid arvata, et sa oled mingi tohutu Jenson Button või Marcus “into the ass of Timo” Grönholm, siis lepime nüüd kohe kokku, et tegelikult ikka ei ole küll. Sa oled täiesti suvaline väljaõppeta Tõnn, kes ei ole veeranditki see autojuht, kelleks sa end pead.

Su tegelik reaktsioonikiirus on rämps ja oskused praktiliselt olematud. Nii et enne, kui Kalvi-Kalle kombel neljandaga drifti kütma lähed, pea hoogu ja nagu võmmide pressiesindaja ütleks “vali endale sobiv sõidukiirus”. See ilmselt ei ole 90 km/h, aga see ei ole ka päris kindlasti põldude vahel kalts-E36 roolis 190 km/h.

Võib juhtuda, et paned üle nipli, lendad autost välja ja lebad teadvusetult kuskil heinamaal. Ja see on jama, sest nii võib puugi saada.

Niisiis. Ela ja lase elada. Kui painutama lähed, tao need kolm postulaati endale pea sisse või osta jalgratas.

Kui sinu sõprade ringis on ka mõni paadunud kihutaja, siis jaga talle seda artiklit. Ole osa lahendusest ja panusta tema ja teiste turvalisusse.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.