Marko Reikop Reidi teest: linnas tulebki teid ehitada

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Elmo Riig/PM/Scanpix

“Mulle ei meeldi, kui Reidi teed ei ehitata. Mulle ei meeldi need roheliste mõtted, et nüüd nad said Reidi tee kitsamaks,” rääkis teleajakirjanik Marko Reikop saates “Hommik Anuga“.

Reikop avaldas arvamust, et linnas tuleb teid ehitada ja puid tuleb maha võtta. “Pannakse uued puu asemele,” lausus ta.

Linnulaulu saab nautida maal

“Puid tuleb saagida linnas, teed tuleb ehitada, kõiki asju tuleb teha. See roheline jama siin linnapildis mulle üldse ei meeldi. Linn on linn. Kui te tahate rohelust, linnulaulu, minge maale elama. Te ei tohi siin linnas kiunuda,” sõnas Reikop.

Reikop lisas, et ta pooldab siiski keskkonnasäästlikku mõtteviisi. “Ma olen väga roheline, ma ei osta poest ühtegi kilekotti, lähen oma kotiga ja panen sinna kartulid ja porgandid. Ma olen väga rohelise mõttelaadiga, aga linnas on teed ja puid saab kärpida ja uusi asemele panna.”

Reidi teed muudeti kitsamaks

Tallinna abilinnapea Züleyxa Izmailova sõnul lepiti ligikaudu kaks kuud kestnud kohtumiste ja konsultatsioonide käigus kokku, et Reidi teel tuleb alandada maksimaalset lubatavat sõidukiirust 40 kilomeetrile tunnis, muuta pargi säilitamise nimel Reidi tee kurviraadiust ja mitmes kohas vähendada sõiduradade arvu. Lisaks laiendatakse vaheribasid Russalka läheduses, kuhu tekkivale haljasalale on kavas istutada eelkasvatatud puid.

Izmailova sõnas, et uus Reidi tee lahendus võimaldab Tallinnal edukamalt kandideerida Euroopa Rohelise Pealinna tiitlile, aga saada ka lihtsalt parem, kergliiklejat rohkem eelistav ja autostumist vaos hoidev lahendus.

Tallinna linnapea Taavi Aas lisas, et rühmitusega Merelinna Kaitsjad saavutati hea tööõhkkond ning tekkis asjalik dialoog. Aas mainis, et keerulisim osa kõnelustel puudutas sõiduradade vähendamist.

“Kompromiss siiski sündis, sest Reidi teel linnast väljuval suunal on enne Narva maantee ristmikku vähendatud sõiduradade arvu kolmelt kahele,” sõnas Aas.

“Russalka esisel ristmikul on mõlemas sõidusuunas vähendatud sõiduradade arvu ühe sõiduraja võrra. Russalka monumendi poolsel serval nihkub sõidutee merest seetõttu 3,5 meetri võrra maa poole.”

Memorandum sätestab veel, et Russalka monumendi kõrval asuvale liivasele puhkeribale paigaldatakse mugavamaks ajaveetmiseks teisaldatav linnamööbel. Pärast Reidi tee väljaehitamist muudetakse Narva maantee alates Reidi tee ristmikust kesklinna suunal ühistranspordi ja kergliikluse prioriteediga tänavaks, linn pikendab Pirita tee ühistranspordi raja kuni Rummu teeni.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.