Reikop lisas, et ta pooldab siiski keskkonnasäästlikku mõtteviisi. “Ma olen väga roheline, ma ei osta poest ühtegi kilekotti, lähen oma kotiga ja panen sinna kartulid ja porgandid. Ma olen väga rohelise mõttelaadiga, aga linnas on teed ja puid saab kärpida ja uusi asemele panna.”
Reidi teed muudeti kitsamaks
Tallinna abilinnapea Züleyxa Izmailova sõnul lepiti ligikaudu kaks kuud kestnud kohtumiste ja konsultatsioonide käigus kokku, et Reidi teel tuleb alandada maksimaalset lubatavat sõidukiirust 40 kilomeetrile tunnis, muuta pargi säilitamise nimel Reidi tee kurviraadiust ja mitmes kohas vähendada sõiduradade arvu. Lisaks laiendatakse vaheribasid Russalka läheduses, kuhu tekkivale haljasalale on kavas istutada eelkasvatatud puid.
Izmailova sõnas, et uus Reidi tee lahendus võimaldab Tallinnal edukamalt kandideerida Euroopa Rohelise Pealinna tiitlile, aga saada ka lihtsalt parem, kergliiklejat rohkem eelistav ja autostumist vaos hoidev lahendus.
Tallinna linnapea Taavi Aas lisas, et rühmitusega Merelinna Kaitsjad saavutati hea tööõhkkond ning tekkis asjalik dialoog. Aas mainis, et keerulisim osa kõnelustel puudutas sõiduradade vähendamist.
“Kompromiss siiski sündis, sest Reidi teel linnast väljuval suunal on enne Narva maantee ristmikku vähendatud sõiduradade arvu kolmelt kahele,” sõnas Aas.
“Russalka esisel ristmikul on mõlemas sõidusuunas vähendatud sõiduradade arvu ühe sõiduraja võrra. Russalka monumendi poolsel serval nihkub sõidutee merest seetõttu 3,5 meetri võrra maa poole.”
Memorandum sätestab veel, et Russalka monumendi kõrval asuvale liivasele puhkeribale paigaldatakse mugavamaks ajaveetmiseks teisaldatav linnamööbel. Pärast Reidi tee väljaehitamist muudetakse Narva maantee alates Reidi tee ristmikust kesklinna suunal ühistranspordi ja kergliikluse prioriteediga tänavaks, linn pikendab Pirita tee ühistranspordi raja kuni Rummu teeni.