5 omapärast autot, mida arusaamatul põhjusel on väga vaja

Fotod: auto24.ee

Ratsionaalne inimene tahab mugavat, ökonoomset, vastupidavat ja ruumikat autot. Katki ei tohi minna, aga maanteel ette ka ei tohi jääda. Parkida peab olema mugav, aga no kõik sõbrad võiks ka peale mahtuda. Siis muidugi ilus ka ning miks mitte ka haruldane ja hästi hinda hoidev. Ahjaa, ja muidugi odav.

Ja siis on need teised inimesed nagu sina, mina ja siis veel üks, kes tahaks iga päev midagi uut. Mõnel päeval on need soovid eriti kummalised. Siin tänane valik selliseid autosid, mida kohe väga tahaks, kuigi vaja ei ole.

Volvo XC70, 2001

Mitte just legendaarsed autod oma vastupidavuse, küll aga mugavuse ja turvalisuse poolest. XC-versioonis ka päris maastikusuutlikud. Aga mõne jaoks ilmselt mitte piisavalt, sest see auto on siin saanud veel tõstesarja ehk põhjakõrgus maast on tunduvalt kõrgem. Ka rehv on maastikumustriga.

Tehtud on mootori hooldus (tihendid, filtrid, hammasrihm, sisepesu, õlivahetus), auto on saanud ka uued amordid ja vedrud ning mitmed muud detailid. Päris veatu auto ei ole, sest vahetada on vaja õõtsapuksid, rooliots ning ka kliima ei puhu külma. Aga see kõik pole oluline, sest kilovatte on 147 , kast on manuaal ja küljele maalitud XC70 ja kas ma juba ütlesin, et all on tõstesari? Ütlesin, aga tasub siiski kordamist.

Daewoo Damas, 1997

Daewoo mis asi? Damage? Ha-ha. Seda nalja hakkate kõvasti kuulma. Aga mis siis, ilmselgelt te ostate seda autot kerge muigega suunurgas nagunii. Ikkagi tagavedu, tühimass 850 kg ja manuaalkast. Kõlab nagu Lotus ju!

Auto on Eestis 1997. aastast ehk siis keegi on päriselt läinud Daewoo poodi ja selle uuena ostnud. Kandevõime on autol üle poole sõiduki enda massist, mis tähendab, et pardale võib võtta 515 kg jagu sõpru. Istekohti on lausa seitse, seega keskmine sõbra kaal võib olla 73,57 kg. Piduritega haagis võib ka taga olla, kus omakorda 800 kg jagu sõprade asju. Ja seda kõike veab 28 kW (38 hj) mootor…

Citroën DS, 1972

DS-seeria Citroën, mida hakati müüma 1955. aastal on legend, eriti just oma disaini, aga ka tehniliste lahenduste poolest. Siin pakutav universaalkerega versioon on võrreldes sedaaniga pigem… huvitav. Kõik nagu on olemas, aga seda kõik on veidike palju ja võrdlemisi suvalistes kohtades.

Samas, teist sellist naljalt vastu ei sõida ja kui auto lõpuks korda saab, siis on tegemist vägagi silmapaistva sõidukiga. Müüja sõnul vajab auto keretöid ja seda on ka piltidelt näha, aga samas peaks kuulus pneumaatiline vedrustus töökorras olema. Pool võitu juba käes! Igatahes, palju veidramaks minna ei saa, aga õnneks stiilselt.

Cadillac DeVille, 1985

Kuus meetrit, kuus istekohta ja kuus korda stiilsem kui su praegune auto ehk siis 666. Kuigi näeb natuke limusiinilik välja, siis võid heiteritele öelda, et sul on Cadillac DeVille Lang ja nad trammile juhatada ning ise mustade klaaside taha varjuda.

Piltidelt vaadates on seisukord täitsa kobe, mida näitab ka hind. Sõida ise või paku teenust, aga elus oled sa selle autoga igal juhul võitjate poolel. Automaailma versioon Quentin Tarantinost.

Pontiac Firebird, 1982

Lõpuks ka üks veidike taastamist vajav Ameerika sportauto? Kilovatte on märgitud 83, mis hobujõududes teeb lausa 113. Kus need täpselt asuvad, ei ole öeldud. Kas muude juppidega koos auto tagaistmel või kuskil heinamaal. Samuti ei ole auto tehnilise seisukorra kohta midagi täpsemat teada, kui piltidel näha. Projektikas neile, kellele meeldivad elus väljakutsed.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.