Küsimus on mõistagi perspektiivis. Kui Ram-i suurima pikapi kõrvale panna täismõõdus Scania päästeauto, on viimane loomulikult kõvasti suurem. Vajadus kompaktsema päästesõiduki järele tuli sellest, et suuri tulekahjusid, kus läheb kohe vaja tonnide viisi vett, jääb üha vähemaks.
„Tallinnas on viimase 10–15 aasta jooksul muutunud sündmuste statistika mitte tulekahjudeks, vaid muudeks sündmusteks. Käime palju abis kiirabil, palju tuleb tegeleda lindude-loomade päästega, puud kukuvad teele jne. Suuri tulekahjusid on võrreldes 1990-ndatega jäänud palju vähemaks,” selgitab Päästeameti valmisoleku talituse juhataja Leho Lemsalu ja lisab: „Massiivsed tulekahjud eeldavad suurt vee andmise intensiivsust, kuid Ram-iga saame suurema osa muid sündmusi ära katta.”
Sobiva tooriku otsimine
Nii toorikauto valik kui ka komplekteerimine oli kompromisside otsimine. Kaasa sõitva päästevarustuse osas läks kusagil piir, alla mille polnud mõistlik autot varustada. See tähendas, et sõiduk, millest valmistada päästeauto väiksem versioon, pidi hakkama saama teatava raskusega koorma vedamisega. Minile ju erilist varustust peale ei paki, aga miks mitte valida mõni säästlikum Euroopa või Jaapani tarbesõiduk?
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 7, aprill 2023
Kõik selle ajakirja lood