Suur lugu

Kasutatud Honda CR-Z: uuena müüginumbrite mõttes läbikukkumine, aga mis seis on nüüd?

Pisike CR-Z on eriline nii disainilt kui ka tehnikalt. Kuigi kiirust napib, on juhitavus lõbus ning kütust kulub väga vähe. Foto: Honda

Honda püüdis oma kunagist väikest ja odavat sportautot CRX-i taaselustada hübriidina. Ebaõnnestunult, sest uuena ei tahtnud CR-Z-i keegi osta.

Geeniuse tellijale

1980. aastatel ja 1990. aastate alguses oli CRX pisike, kerge – vähem kui tonnise tühimassiga – ja kõrgepöördelise mootoriga sportauto. Elava loomu ja väga hea juhitavusega CRX tegi 0–100 km/h paremal juhul vähem kui kaheksa sekundiga ning seda kasutati paljudel autospordialadel.

20 aastat hiljem oli Honda hübriidilainel, ometi tuli üllatusena, et uus sportauto sai samuti hübriidajami. Samal ajal pakutud Jazz Hybrid ja Insight olid ju variaatorkäigukastiga ja kaugel sportlikest ambitsioonidest.

Võiks kiirem olla

Kui mootor välja arvata, on CR-Z-il CRX-iga ühist siiski palju, alustades kompaktsetest mõõtmetest ja 2+2-istmeskeemist kuni disainini. Numbriliselt on isegi võimsus sarnane. Kui Honda kunagise sport­auto mootor arendas enamasti 91–96 kW, siis nüüd vähenes mootori kubatuur 1,6 liitrilt 1,5 liitrile, aga kompensatsiooniks tuli lisaks väike aku ja elektrimootor ning võimsuseks märgiti taas 91 kW.

Armatuurlaudki on omapärane ning ekraane-nuppe palju. Euroopas pakuti vaid käsikasti.

Ühtlasi on CR-Z tänini üks väheseid käsikastiga n-ö täishübriide. Tühimassi lisandus siiski mitmesaja kilo võrra ning selle vastu oli Hondal sisuliselt võimatu midagi ette võtta. Kui 1980. aastate lõpus võis sportauto olla igasuguse mugavus- ja ohutusvarustuseta, siis enam ei tulnud see kõne allagi. Omajagu kilosid lisas hübriidajam.

Tehas lubas, et CR-Z kaalub u 1100 kg, reaalsuses on tühimass siiski sajakonna kilo jagu suurem. Ühtlasi on puhaste heitgaaside ja ökonoomsuse nimel seadistatud bensiinimootor varasemast tunduvalt tuimema loomuga ning kuigi elektriajam annab sellele juurde 10 kW ja 92 Nm, pole dünaamika poolest siiski tegu just sportautoga.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 6, aprill 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.