Suur lugu

Kasutatud Mercedes-Benz CL: elegantne ja tehnoloogiast tulvil kupee, mille ostmine võib osutuda suureks veaks

Fotod: Mercedes-Benz

CL oli 20 aastat tagasi Mercedese kõige kallim auto ning hinnasildile kohaselt keerukas. Praeguseks on luksuskupee saadaval väga ahvatleva 5000 euroga.

Geeniuse tellijale

S-klassi kupee kandis kõnealuse mudelkonna (C215; 1999–2006) puhul natuke eksitavat indeksit CL, nagu oleks neil omaaegseil miljoniautodel midagi pistmist lihtsamate C-klassi mudelitega. Tegu oli margi lipulaevaga, mis maksis uuena rohkem kui S-klassi ja C-klassi ­sedaan kahepeale kokku! 

Peale krõbeda hinna tuli kupee S-klassi sedaanist ka märkimisväärselt erinev. Erinevused ei piirdunud välisdisaini või kerekonstruktsiooniga, sedaanist erinev tehti ka veermik (kurikuulus ABC-süsteem). Kokkuvõttes kehtib CLi puhul kasutatud luksusautode ostmise kuldreegel: ostes (üsna) soodne, kuid pidada kindlasti kallis. Kui kallis, see sõltub juba väga suurel määral auto eelmisest omanikust.

Luksuslik ja roostemureta

CL on ruumika sisemusega neljakohaline kupee, milles täiskasvanud mahuvad tõesti ära ka tagaistmele. Pakiruum on meeldivalt suur ning varustustase vägev isegi tänapäevases kontekstis: massaaži ja jahutusega istmed, hääljuhtimine, asendimäluga istmed, roolisoojendus, adaptiivne kiirushoidik, teler, CD-vaheti jne.

CLi kere konstruktsioon oli 1999. aasta kohta pehmelt öeldes keeruline. Sihiks võeti nii jäikus kui ka kergus, sest eelkäija C140 (1992–1999) oli mäletatavasti üliraske. Järeltulija kandmik tehti suures osas terasest, mis kaeti valdavalt alumiiniumpaneelidega. Konstruktsioonis kohtas ka alumiiniumivalu ning plastist tehti esitiivad, tagaluuk ja varurattavann. Eksootilise lahendusena valati uksed magneesiumist ning kaeti väljast alumiiniumiga.

Suur osa CLidest Eestis pärineb Jaapanist. Nende raadio tuleb välja vahetada euroversiooni vastu, mis maksab kasutatuna 100–300 eurot. Foto: Pille Russi

Praegu tähendab see ostjale kokkuvõttes nii head kui ka halba. Hea on see, et CL on rooste vastu tublisti paremini kaitstud kui toonased Mercedesed keskmiselt. Rooste pole teemaks, ja kui, siis vaid pikalt Eestis talvitunud eksemplaride põhja all.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.