Suur lugu

Kasutatud Mercedes V-klass: juba üsna vana, aga ikka hullult kallis. Kas kõrge hind on põhjendatud?

Fotod: Mercedes-Benz ja Pille Russi

V-klassi Mercedes sai Viano-nimelisest eelkäijast igapidi palju etem ning see kajastub ka kaubikupõhise luksusmaht­universaali hinnas. Odavalt ei leia seda siiani, kuigi vanemad eksemplarid on maanteid mõõtnud juba seitse-kaheksa.

Geeniuse tellijale

Rahvatarkus ütleb, et alles kolmas maja ehita endale. Sama lugu paistab olevat ka Mercedese Vito kaubikuil põhinevate mahtautodega. Esimene, esiveoline V-klass (W638) lagunes ja roostetas hirmsasti ning on seetõttu tänavapildist juba peaaegu kadunud.

Selle järeltulija, taga- või nelikveoga Viano (W639) tahtis ainult mõne aasta takka saada värsket värvikihti (loe: roostetas ka, aga vähem) ning nüüdne V-klass (W447) paistab olevat juba lausa unelmate pill – ilus, mugav, moodne, turvaline ja töökindel. Või kas ikka on? Viimase V vanematel eksemplaridel on ju selja taga juba kuus eluaastat ning sadu tuhandeid kilomeetreid…

Tihendid kriuksuvad

Sarnaselt eelkäijaga valmistatakse ka W447 kolme kerepikkusega: Kompaktseks ja Pikaks nimetatud mudelid on 3,2meetrise telgede vahega, Ekstrapikk aga 3,43meetrisega. Auto kogupikkus on vastavalt 489, 514 ja 537 cm. Pruugituna müüakse enim keskmist varianti (tähistatud ka kui A2), kus leidub piisavalt ruumi nii sõitjaile kui ka pagasile.

Euro NCAPi kokkupõrketestis teenis V-klass hindeks maksimaalsed viis tärni. Täiskasvanud sõitjate ohutus osutus tagatuks 93-, turvatoolis lastel 87- ning auto ette jääval jalakäijal 67protsendiliselt. Turvavarustuse (ESP, esiistmete turvavöömeenuti, kiiruse piirik) eest skooris V 85% maksimumhindest.

Istmevalemeid on palju ning kohti sestap sõltuvalt versioonist 6-8. Foto: Pille Russi

Luksusautole omaselt saab ka V-klassile tellida elektriajamiga tagaluugi ning lisaks lükanduksed. Kõik need kolm on aga sedavõrd suured ja rasked, et varem või hiljem hakkavad kergelt loksuma ja tihendeid kriuksutama. Uuema auto puhul olevat kriuksumure sealjuures suurem kui eakamal – omaniku valuläve kõrgus sõltuvat auto (turu)hinnast.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.