Suur lugu

Kasutatud Porsche 911 (997): kiire ja kallis, aga paari tüüpvea remontimisel maksad end ogaraks

Fotod: Porsche ja Pille Russi

Porsche 911 (997) disain oli eelkäijaga võrreldes sarnasem klassikalise 911ga. Üldine töökindlus paranes, aga probleemid mootoritega jätkusid.

Geeniuse tellijale

Muudatused, mis eristavad 997 vanemast 996st, olid suuresti kosmeetilised. Tehniline pool jäi esimese põlvkonna 997ga väga sarnaseks, mistõttu kummitasid esimesi autosid ka samad probleemid.

Pidevad parendused ja laiemale sihtgrupile vastuvõetavam välimus tähendasid aga Porsche jaoks meeldivalt suuri müüginumbreid, mis muutis 997 läbi aegade edukaimaks 911ks: neid toodeti enam kui 100 000 eksemplari juba ainuüksi kolmel esimesel tootmisaastal. 997 kohta on öeldud, et kui eelkäija 996 päästis Porsche margi, siis 997 päästis 911 mudeli maine.

Äratuntavalt 911

Ei ole täpselt teada, aga võib spekuleerida, et 997 kujustusega hakati tegelema kohe, kui eelkäija 996 oli turule jõudnud. Juba siis taibati, mis valesti oli läinud. Selleks oli mõistagi välimus: kui 996 ilmus, süüdistati Porschet liiga futuristlikus lähenemises. 

997ga see viga parandati. Nn praemuna-esituledest loobuti ja pöörduti tagasi klassikaliste 911 ümmarguste juurde, tiivad said veidi kurvikamad ja kaitserauad sportlikumad. Seejuures säilitati 996 põhikandmik ja katusejoon. Sõitjateruum kujustati samuti täiesti uus. Näidikuplokk evib selgelt ühiseid jooni klassikalise 911 omaga, lisaks olid kasutatavad materjalid kvaliteetsemad.

Esimesena tuldi turule kupeega, 2005. aasta kevadel esitleti kabrioletti. Elektriliselt liigutatava klaaskatusega Targa jõudis avalikkuse ette aastal 2006. Kereversioonidest erilisim oli Speedster, mis kujutab endast madalama tuuleklaasiga avaautot. Koostekvaliteet on tipptasemel ja roostekindlus eeskujulik. Kõige tihedam vigastus, mis kerel esineda võib, on kivitäkked esiosas ja pakiruumi luugi jõuga kinnivajutamisest tingitud kerge deformatsioon. 

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.