Suur lugu

Retrosõit: Eestis restaureeritud Rolls-Royce’il on päris kirju ajalugu

1962. aasta Rolls-Royce Silver Cloud III avaldab mõju nii sõites kui ka seistes. Rollsi taastamistööd kestsid üle kahe aasta, vajalikke varuosi leiti Inglismaalt ja Hollandist. Fotod: Paula Johanna Adamson

Eestis restaureeritud Rolls-Royce Silver Cloud III avaldab muljet nii sõites kui ka parklas seistes. Vana „siniverelise“ taastamiseks kulus üle kahe aasta.

Geeniuse tellijale

Suured asjad algavad teinekord lihtsatest soovidest. Seegi Rolls leidis omale uue elu, sest ühel hetkel otsustas üks mees, et tema elus on puudu üks suurte poritiibadega auto. „Omanikul oli tõepoolest nii lihtne soov. Kuid sellele lisandus veel üks kriteerium – auto ei tohtinud olla Saksamaa päritolu,“ täpsustas vana Rolls-Royce’i taastanud Car Restoration OÜ automaaler Kaspar Küppar. Ühel hetkel avastati müügikuulutustes majesteetliku välimusega vana Rolls, mille välimus sobis, ja edasine läks juba loomulikku rada pidi.

Esimene noorus kuuma päikese all

Vana Rolls-Royce’i ajalugu oli päris kirev. Uuena müüdi see Jaapanisse, kusjuures omapärane oli selle tehingu juures tõik, et parempoolse liiklusega riigis soovis keegi osta vasakpoolse rooliga ülikalli auto. Väidetavalt pidavat vasakpoolse rooliga luksusauto tähistama tõusva päikese maal jõukust.

Jaapanist müüdi vana Silver Cloud millalgi edasi Ameerika Ühendriikidesse, kus see veetis aastaid Hawaii saartel. Pikk minevik kuumas kliimas jättis aga oma jälje, sest ajaks, mil Rolls jõudis Võrus tegutsevate autorestauraatorite kätte, oli päike tekitanud sellele tugevaid kahjustusi.

„Värv oli maas ja sõitjateruum praktiliselt olematu. Nahkistmetelt murdus tükke ning puitdetailidel oli lakk maha tulnud. V-8-mootor käis küll mõne silindriga, kuid auto tuli meie juurde tuua ikkagi treileril,“ nentis Küppar.

Taastamistööd käisid nii nagu vanal ­autol ikka. Esiteks võeti suur luksusauto alg­osadeks, seejärel hinnati, mida saab uuesti kasutada, mida mitte. Järgnesid keretööd ning kulunud ehisdetailide taastamine ja kroomimine, samuti puudu olevate osade tellimine. Rolls-Royce’i taastaja õnn pidavat seisnema selles, et varuosi on maailmas saada.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 9, mai 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.