Reio Rada on aastaid rallimaailmas kaasa teinud nii roolis, hooldusmeeskonnas kui ka remonditöökojas ja tõdeb, et kõiki kulusid ette välja arvestada polegi võimalik. Alustavatele entusiastidele paneb ta südamele, et maailmatasemel sõidukist olulisem on rooli istuda ja sõitma hakata. Selleks, et rallispordiga alustamisest mingigi pilt kujuneks, aitab ta meil kulunumbrites selgust luua.
Rahvaralli metsik lääs
Eestis saab rallispordiga tegeleda mitmes kategoorias. Näiteks võib alustada rahvarallist, kus kasutusel on liiklusesse lubatavad sõidukid, mis tähendab, et sõitma võib minna sisuliselt ema autoga. See päästab mitmest kulutusest, ent teisalt puuduvad rahvarallis näiteks mootori õhupiiraja ning muud reeglid, mis päädib tihtilugu nii-öelda võidurelvastumisega.
Pahatihti leiab rahvaralli ridadest hoopis kiiremaid, võimsamaid ja edevamaid autosid kui sportrallis, sest piirid saab mõnes kohas venitada nii kaugele, kui rahakott lubab. Mõni modifikatsioon on muidugi möödapääsmatu, näiteks on põhjakaitse tungivalt soovituslik ning tehnilise kontrolli läbimiseks on tarvilik korrektselt kinnitatud tulekustuti.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 13, juuli 2022
Kõik selle ajakirja lood