Suur lugu

Suverehvid 2022: supertestis on 50 rehvi, millest finaali pääsevad vaid 21

Märjal pidurdades on mõne tootja rehvid muret tekitavalt viletsad ning lausa ohtlikud.

Ideaalsed testitingimused leidsime IDIADA katse­polügoonilt Hispaaniast. Fotod: Auto Bild

Suvi võiks juba tulla. Aga mitte enne, kui suverehvid välja valitud! Testis osalevad moodsad suverehvid. Supertestist väljub osa neist kindlate võitjatena, kuid samas leidub ka päris õnnetut kraami.

Geeniuse tellijale

Auto Bildi suverehvitestis osaleb ei rohkem ega vähem kui 50 rehvimudelit nii tuntud firmadelt kui ka tundmatutelt uusüritajatelt Kaug-Idast. Aga meie jaoks vahet pole – iga rehv saab võrdse võimaluse. Kõlavatest nimedest ei jää seegi kord puudu, olgu Aplus või Zeetex. Siiski leidub nende seas ka musti lambaid, kes üritavad meelitavast ärist vähevõimekate odavrehvidega osa saada. Võtta või jätta? See on küsimus, mida ka iga autoomanik uute rehvide valikul küsib, vähemasti iga 4–6 aasta järel, kui taas vaja uut rehvi­jooksu.

Niinimetatud EU rehvimärgis aitab otsuse tegemisel vaid osaliselt, näidates veeretakistuse suuruse põhjal ära rehvi ökonoomsusklassi ning andes viite ka haardumise headusele märjal teel ning veeremüra valjusele.

Tegu on aga rehvitootjate nii-­öelda enesesertifitseerimisega, mis tähendab, et nende andmete õigsust ei saa ostja kontrollida mitte kuidagi. Seega alustamegi testi turvakontrolliga. Selleks kasutasime kolme identse varustusega Volkswagen Passatit, mis kogunesid ATP hiiglaslikul katsepolügoonil Papenburgis, täpsemalt sealsel pidurdusväljakul.

Vahe kaks autopikkust

Pidurdusteekonna täpse pikkuse mõõtsime kõigi rehvidega nii kuival kui ka märjal asfaldil. Juba esimese ärevaks tegeva uudisega ei maksa viivitada: märjal pidurdades on mõne tootja rehvid muret tekitavalt viletsad. Isegi kiiruselt 80 km/h kujuneb pidurdusteekonna pikkuse erinevus vihmaga kahe auto pikkuseks, mis on äkkpidurdusel väga halb uudis.

Testi põhiossa pääsesid edasi vaid rehvid, mis näitasid märjal ja kuival teel pidurdades kokkuvõttes lühemat pidurdusmaad. Testi põhiosas tulid täiendavalt vaatluse alla vesiliug, juhitavus, kulumiskiirus ja muu oluline. Suurema pildi saamiseks kaasasime ka ühe nn aastaringse (allseason) universaalrehvi.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 6, märts 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.