Suur lugu

Vormel 1 uus hooaeg: maailmameistri naasmine ja suured muudatused tiimides

Sõitjate töökohavahetused, katsetused võistluste formaadiga, rohkem etappe, maailmameistri naasmine ja kolm debütanti on vaid osa muudatustest, mida pakub nädalavahetusel algav F1 hooaeg.

Geeniuse tellijale

Eelmisel aastal maailma tabanud pandeemia mõjutab jätkuvalt ka F1 MM-võistlusi ja näiteks algavaks hooajaks planeeritud radikaalselt uuendatud tehniliste reeglite rakendamine lükati just koroonaviiruse tõttu aasta võrra edasi.

Kuna võistkonnad kannatasid mullu rahaliselt ja tehased olid esimesel poolaastal suletud, siis mitte ainult ei lükatud edasi uute reeglite rakendamist, vaid külmutati 2021. aastaks ka autode šassiid, mis tähendab, et kasutama peab mullust šassiid, millele võib teha vaid lubatud määral muudatusi (kaks). Seega said tiimid „mängida“ põhiliselt vaid uute aerodünaamiliste lahendustega, aga samuti mootorite ja käigukastidega.

Aerodünaamikale kohandatud reegleid siiski veidi muudeti ja seda eesmärgiga kahandada aerodünaamilist surujõudu. Põhjuseid selleks oli kaks: esiteks kasvas autode kiirus mullu sedavõrd, et pea kõigil ringradadel püstitati uued rajarekordid; ja teiseks möödunud aastal Briti etapil juhtunud rehvide purunemise tõttu. Muudatused puudutavad auto põhja ja difuusori mõõtmeid, ekspertide arvates peaks vähendama surujõudu umbes 10% võrra.

Alati kiire Sergio Perez on kindlasti vääriline tiimikaaslane Max Verstappenile. Fotod: Red Bull

Samuti valmistas Pirelli algavaks hooajaks uued, inseneride sõnul veidi erineva konstruktsiooniga rehvid vältimaks mullu Silverstone’i ringrajal juhtunu kordumist. Uute rehvidega said sõitjad esmakordselt tutvuda eelmise hooaja viimase etapi järel toimunud testisõitudel ja ega nad uute rehvide käitumisega väga rahule ei jäänud.

Kuna aga uuenduste eesmärk on ohutuse tagamine, teatas FIA vastuseks sõitjate kriitikale, et neil tuleb „lõuad pidada ja edasi teenida“. Varasemast veidi „robustsemate“ rehvide tõttu tõsteti reeglitega ka autode minimaalset massi kolme kilo võrra 749 kilogrammini.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 12, märts 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.