Test

Paula Johanna Adamson: Audi Q8 on tasemel kupeemaastur, aga kiirushoidik on peast segane

Silmapaistev ja suur on Audi Q8 kahtlemata, omamoodi robustselt ka ilus.

Jah, osta,

Lõpuks ometi auto neile, kelle jaoks Q7 on liiga pereautolik ning X6 ja GLE Coupe liiga koledad. Sõidab nagu hiidmaastur ning luksus, tehnoloogia ja hind on ka vastavad, aga seda ju inimesed tahavadki. Kindlasti laske püsikiirushoidja tarkvara kontrollida, loodetavasti saab see peagi targemaks.

Audi tõsiste kaheksate rivisse on nüüd ajatu A8 ja särtsaka R8 kõrvale lisandunud luksuslik kupeemaastur Q8, mis etendab väärikalt kõige isasema ja ruumikama tegelase rolli.

Tõsi küll, tegelikult on ta oma sõsarast Q7-st mõni sentimeeter lühem ning madalam, ent seejuures lööb laineid (ja tekitab paljudes ilmselt samapalju pahameelt) oma langeva tagajoone ja kupeeliku välimusega.

Q8 suutsime oma värvitooni tõttu peaaegu metsa ära kaotada. Perfektne kamuflaažauto sügiseks.

Kui suurus loeb

Interjööri osas on Audi otsustanud jääda oma liistude juurde ning suures plaanis on sõitjateruum äravahetamiseni sarnane teiste eakaaslastega.

Küll aga tuletab Q8 oma majesteetlikkust juhile meelde sellega, et juhiistmel olles tundub lipulaev gabariitidelt peaaegu et lõputu. Kõigile, kes Q8 staatuse sümbolina näevad, peaks see tunne õkva hästi meeldima.

Interjöör on tänapäevastele Audidele kohane ning hinnale vääriline. Foto: Audi

Närviline sõiduõpetaja su kõrval

Juhipositsioonil on muidki asju, millega end lõbustada. Näiteks testisime, kui “ise” Q8 siis ikkagi sõidab. Tavapärased rajahoidmise ja adaptiivse püsikiiruse hoidmise funktsioonid on muidugi vältimatud, ent Q8 peidab endas viimase edasiarendatud funktsiooni, n-ö ennustavat kiirushoidikut.

See tähendab seda, et Q8 annab endast kõik, ja uskuge, kui ma ütlen KÕIK, et sa ealeski kiiruse ületamise eest muret tundma ei peaks.

Q8 on küll “kõigest” kolmeliitrine, aga kiiruspiiranguid tundev püsikiirushoidja võiks 285 hj puhul olla suureks abiks.

Ideaalses maailmas tähendab see, et kui sa sead oma püsikiiruse hoidja 90 alas 90 peale, siis Q8 hoiab seda kiirust ja samal ajal loeb ümbruskonnas esinevaid liiklusmärke ning näiteks 70 ala saabudes aitab sul ise piirkiiruseni pidurdada.

Ta mitte ainult ei loe märke, vaid ennustab saabuvat piirkiiruse muutust ette, lähtudes GPS-i informatsioonist, mis aitab tal piirkiiruse saavutada hetkeks, mil sa märgist möödud. Noh, selleks, et ka kõige kiuslikumad seadusesilmad sulle mõnekümne eksitud meetri pärast trahvi ei saaks teha, ehkki piirkiiruse muutuse aladel eriti viisakas mõõta pole niikuinii …

Arvuti on veits loll

Ideeliselt on see kõik ilus ja tore. Reaalsus on muidugi, et 110 km/h alas on enamikul kella peal 120 ja 90 km/h alas 100. Q8 seda muidugi ei tolereeri ja isegi kui sa pikal sirgel suudad oma 120 sisse pressida, siis järgmise märgi juures kergendab Q8 sinu eest su jalga.

Mõnevõrra ebaoluline pisiasi ehk, aga teades, et spidokad valetavad alati ja et kiiruskaamerad pildistavad alles 97 juures, siis võib see mõnele piiride pungestajale üsna tüütu olla. Ja isegi see ei ole veel otseselt probleem.

Ülipeen kiirushoidja valib sõidukiiruse mingite arusaamatute parameetrite järgi, mis tekitab ohtlikke olukordi.

Probleem on selles, et Q8 on liiga usin! Sättisime püsika 110 alas lubatud numbrini ja kulgesime mööda maanteed. Peagi hakkas Q8 keset sirget neljarealisel pidurdama. Mitte isegi 90 peale, vaid 70 peale!

Teate, kui tüütu on, kui mingi vend ostab endale Q8 ja siis sõidab neljarealisel su ees oma uhke püsikaga ja siis lampi pidurdab 70 peale? Ilma igasuguse põhjenduseta. Ilgelt tüütu! Pikema vaatluse käigus selgus, et Audi kipub seda tegema enne mahasõite.

Asi läheb päris ohtlikuks

Ühesõnaga, ta üritab sind aidata, juhuks kui Saula on sinu peatus ja tahad Nõiakaevu poole neljarealiselt maha pöörata. Tänks, Audi, aga… kui ma ei taha?

Mõistsin, et ehk on probleem selles, et Audi ei tea, et ma EI taha maha pöörata ja toksisin navisse sisse asukoha, milleni sõites polnud mul järgmised 10 km vaja kuhugi poole pöörata. Ja ta tegi seda ikka.

Auto on kahtlemata silmapaistev, eriti draakonioranži värvitooniga.

Ehk siis kui sa oled neljarealisel ja sul on veel 40 km otse minna, püsikas on 110 ja su ees on mingi tõkats, mis sõidab 90ga, sest tal on käigud otsas ja liiga palju kütsi ka ei taha kulutada, siis juhul kui sa peaksid otsustama temast mööda minna ja tegema seda hetkel, mil läheduses on mahasõit, siis arvesta sellega, et Audi võib vabalt otsustada, et nüüd on hea hetk tõkatsist aeglasemini sõitma hakata.

Väidetavalt saab seda välja lülitada. Õnneks. Ise oma silmaga ei näinud, aga nii nad väidavad.

Tagaosa meenutab veidike Lamborghini Urust, mis polegi väga vale võrdlus, arvestades, et omanik on neil markidel sama.

Isegi kui ta on oma ülearetatud potentsiaali juures kohati veidi tahumatu, siis muudes aspektides on tegu väga viisaka maasturiga.

Pole ilmselt küll ühtegi päriselt ratsionaalset põhjust, miks ta Q7-st üle mõistuse parem auto on, ent Q8 see ilmselt liiga palju ei huvita ka. Ta on su jaoks olemas, juhul kui sa oled see inimene, kes tahab, et ta maasturil oleks lisaks kõrgendatud istumisasendile ka kõrgendatud esteetiline tase.

See on muidugi lõpuni vaieldav, aga müüginumbrid räägivad enda eest, et kupeelikku ehitust soosivaid juhte on rohkem kui küll.

Tagumisel istmel on üldiselt ruumi palju, esimene koht kus kitsaks läheb pikematel on loomulikult pearuum. Foto: Audi

Neid tulesid peab ise kogema

Kõige lummavam omadus Q8 puhul on tema tuled. Üleüldiselt on ta välimus Audile omaselt väljapeetud ning samas vürtsitavad üldmuljet mõnusad teravad nurgad ja samas malbelt maskuliinne üldmulje, ent tuled on need, mis on kirsiks tordil. Draakonioranž värv muidugi ka, aga siiski…

Esilaternate tehnoloogia on arenenud uskumatult palju, muutes öösel sõitmise imeliseks elamuseks.

Tuled ei näe mitte üksnes väljast ilusad välja, aga 1900 euro eest saab neile juurde osta esilaternate HD Audi Matrix LED tehnoloogia, mis muudab pimedas sõitmise nii mänguliseks, et seda on suisa lust vaadata.

Näed, kuidas kaks vastusõitvat autot on ilusti hämaras, aga neist ees ja taga ja nende piisava pikivahe korral isegi nende vahel on kõik ideaalselt valgustatud. Kogu sellele mängule lisab võlu Q8 tulede disain. Noh, seda peab oma silmaga nägema, et päriselt aru saada…

Mitte just ringrajamaastur, aga pädev sellegipoolest

Juhitavuse poolest on tal oidu enda suuruses tegelase kohta rohkem kui küll. Kogu selle tohutu jalajälje juures pole kartust, et kurvist üüratult palju välja vajud. Mõnusalt pehme, aga mitte laialivalguv.

Tõsi küll, rooli ja rataste vaheline kommunikatsioon on küllaltki kauge ja puudulik, seega roolitunnetus jätab soovida, ent ilmselt ei ole see paljude jaoks kõige olulisem argument kupeemaasturi puhul.

Lähiaastatel tuleb turule ka Q8 karmimad versioonid, mis peaks oma omadustelt Uruse mängumaale minema.

Mootori osas olen ma natukene ebaõiglaselt meelestatud, sest Audi sattus Autogeeniuse sõbralikku perre just nendel päevadel, kui meie juures olid öömajal veel ka kaks Bentley’t. Karta on, et vaene Q8 on nende tegelaste kõrval täiesti teine ooper ja kaameraautona kippus nukralt teistest maha jääma ega pidanud kurvides sammu.

Küll aga astub tema 50 TDI mootor tegelikult täitsa arvestatavalt edasi ja 210 kw koos 600 Nm väändega peaks asja ära ajama igaks toimetuseks, mida ühe linnamaasturiga plaanitakse ette võtta.

Ümarate joontega BMW X6 ja Mercedes-Benz GLE on saanud viimaks saanud omale väärilise konkurendi, mille disain on palju sirgjoonelisem ehk siis väga palju sirgeid jooni. Audi Q8 ei ole revolutsiooniline auto vaid kauaoodatud lahendus neile, kellele sakslaste triost just Audi on südamelähedane. Kas ka piisavalt äge, et kahe konkurendi kliendid õnnestuks endale rabada, seda saame peagi näha.

Fotod: Paula Johanna Adamson ja Audi

Audi Q8 50 TDI quattro

Mootor3-liitrine V6 diisel
Võimsus286 hj
Pöördemoment600 Nm
Kiirendus 0-1006,3 s
Tühimass2220 kg
Keskmine kütusekulu6,6-6,8 l/100 km
Hindbaashind 70 500 eurot

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.