Suur lugu

Kasutatud Mercedes R-klass: edutu, kesise töökindlusega, aga väga luksuslik ja mugav

Fotod: Karl-Erik Idasaar

Kõik tundus ju paljulubav: ristame mahtuniversaali ja üha popimaks muutuva džiibi, pakume kahes pikkuses keret, korralikku mootorivalikut, luksust, ja kui ninas on veel Mercedese embleem, siis miks ei peaks uus R-klass edukas olema?

Geeniuse tellijale

Paraku läks vastupidi ning 2005. aastal turule toodud mahtuniversaal osutus Mercedesele enneolematuks läbikukkumiseks, sest pärast esimesi aastaid ei tahtnud seda enam üldse mitte keegi osta. Kümnendivahetusel läks kaubaks vaid mõni tuhat autot aastas. 

Autot siiski müügilt maha ei võetud ja mudelivärskenduski tehti ära. Ühtlasi leiti R-klassile uus ja senisest tänulikum publik – hiinlased. Nii lõpetati Daimleri enda tehases R-klassi tootmine, mis koliti allhanke korras AM Generali tehasesse, kust saadeti R-i ainult Hiinasse veel mitme aasta vältel. Järglast R-klassile siiski ei tehtud, selle asemel keskendutakse linnadžiipidele, mida armastatakse igal pool.

R-klassi ostnuist oli osa arvatavasti rahul – need, kes elasid soojas ja kuivas kliimas. Aga kui auto sõitis soolas, sopas, aukudes ja kruusal, näiteks Eestis, võis kogemus olla päris kohutav. Esiteks hakkas R-klass kiiresti roostema ja teiseks plahvatasid vedrustuse õhkamortisaatorid.

Ruumikas, mugav, raske

R-klass tehti samale platvormile ja paljus sama tehnikaga nagu džiibid ML ja GL ning see on kas suur või veel suurem auto. Kui sõidate rohkem nelja-viiekesi, piisab lühema teljevahega mudelist, aga kui tahate kasutada ka kolmandat istmerida, leiab 5,16 meetri pikkusest L-versioonist mugavamaid autosid vähe.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 15, aprill 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.