Suur lugu

Retrosõit: Ford Escort RS Turbo on väike, ihaldusväärne ja haruldane taskurakett

Fotod: Karl-Erik Idasaar

Omaaegne rahvaauto Ford Escort oli Eesti liikluspildis kunagi täiesti argine nähtus. Tänapäeval kohtab neid harvem kui Itaalia eksootikat, kusjuures on vähe lootust näha Maarjamaal tippmudelit Escort RS Turbo.

Esimene esiveoline Escort tuli müügile 1980. aastal ning sellest sigines peagi kaks sportlikku versiooni: XR3 ning märksa käredam homologatsioonieri RS1600i. Viimanegi sai väga populaarseks ning on Fordi fännide seas kõrgelt hinnatud tänini. Autospordis asjalood nii hästi ei edenenud, RS1600i esines parimal juhul keskmiselt, kui sedagi.

Olukord ajendas Fordi kiirete autode osakonda rohkem pingutama, mis viiski 1984. aastal mudelini RS Turbo. Taas oli tegu homologatsioonieriga, sedapuhku turbolaaduriga, mida tuli vastavalt regulatsioonile toota aasta jooksul vähemalt 5000 autot. Nõudlus oli suur, mispärast toodeti lisaks veel paar tuhat.

Tehnikalt vägagi erinev

Fordi Saksamaa tehases kokku pandud RS Turbo 1,6-liitrisel mootoril oli võimsust 132 hobujõudu. Käike sai valida viie seast, ühtlasi oli tegu maailma esimese esiveolisega, millele oli paigaldatud piiratud libisemisega diferentsiaal.

Veermik pärines eelnimetatud mudelilt RS1600i, mis tähendas tava-Escortist märkimisväärselt erinevat esivedrustust. Sõltumatu tagavedrustus oli aga sisuliselt standardlahendus. RS Turbo sai ka üle kahe sentimeetri madalam kui esimesed sportlikud versioonid. Esipidurid olid 240 mm ventileeritud ketastega, taga oli aga 203 mm trummelpidur, rattad olid 15-tollised.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 27, juuli 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.