Esimene esiveoline Escort tuli müügile 1980. aastal ning sellest sigines peagi kaks sportlikku versiooni: XR3 ning märksa käredam homologatsioonieri RS1600i. Viimanegi sai väga populaarseks ning on Fordi fännide seas kõrgelt hinnatud tänini. Autospordis asjalood nii hästi ei edenenud, RS1600i esines parimal juhul keskmiselt, kui sedagi.
Olukord ajendas Fordi kiirete autode osakonda rohkem pingutama, mis viiski 1984. aastal mudelini RS Turbo. Taas oli tegu homologatsioonieriga, sedapuhku turbolaaduriga, mida tuli vastavalt regulatsioonile toota aasta jooksul vähemalt 5000 autot. Nõudlus oli suur, mispärast toodeti lisaks veel paar tuhat.
Tehnikalt vägagi erinev
Fordi Saksamaa tehases kokku pandud RS Turbo 1,6-liitrisel mootoril oli võimsust 132 hobujõudu. Käike sai valida viie seast, ühtlasi oli tegu maailma esimese esiveolisega, millele oli paigaldatud piiratud libisemisega diferentsiaal.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 27, juuli 2021
Kõik selle ajakirja lood