Suur lugu

Vana E-klassi AMG: kas praegu oleks viimane aeg osta?

Kui embleemid välja arvata, on E50 AMG ja 1990. aastate E 55 AMG väliselt samasugused. Lisaks pakuti E 36 AMG-d ja E 60 AMG-d, aga need on väga haruldased. Fotod: Mercedes-Benz ja Pille Russi

Praegu peaaegu kõige odavamal AMG mudelil on õigupoolest vaid üks viga, mis käib kahjuks kaasas kõigi selle põlvkonna E-klassi autodega.

Geeniuse tellijale

Pärast Por­schega koostöös loodud legendaarset 500 E-d olid Mercedesel täita suured kingad. E-klassi uue põlvkonna ehk „kurbade silmadega mersu“ tuunimisel jäeti Porsche mängust välja ja võeti appi toona veel partneri staatuses olnud AMG.

Esimese hooga jätkati sealt, kus oli pooleli jäetud ehk 3,6-liitrise reaskuuese mootoriga, mida kasutati vähesel määral nii eelmisel E-klassil kui ka C-klassil. Dünaamika poolest see auto enam maailma ahhetama ei pannud, nii jäi E 36 AMG lugu lühikeseks ning seda valmistati vähe – väidetavalt vaid mõnisada. Õige pea toodi selle asendusena turule midagi hoopis vägevamat: viieliitrise V-8-ga E 50 AMG. Ent sedagi tehti ainult kahe aasta vältel ja alla 3000 eksemplari, nii on mõlemad nimetatud AMG-d haruldased ning tulevikuklassikana eriti kõrge potentsiaaliga.

Veel mitu versiooni

Lugu läheb veel segasemaks, sest vahele pakuti näpuotsaga E60 AMG-sid (suisa 6- ja 6,3-liitriseid) ning loomepalanguga saadi pidama 1997. aasta lõpus, mil esitleti uue 5,5-liitrise V-8-ga E55 AMG-d, mida valmistati kuni W210 tootmise lõpuni. Viie aasta vältel müüdi seda mudelit kokku umbes 12 000, seega on teiste toonaste AMG-de kõrval tegu suisa rahvaautoga.

Mugav, vaikne, rohke varustusega ja veel parem pärast mudeliuuendust – Mercedes oskab sõitjaid hellitada.

Suurem-võimsam mootor tähendab ka ilmselget eelist kiiruses: E 36 AMG teeb 0–100 km/h 6,7, E50 AMG 6,2 ja E 55 AMG juba 5,7 sekundiga. Praegu ei tundu see ju midagi erilist, aga 1990. aastate teises pooles suutis Mercedese peaaegu viiemeetrine luksuslik sedaan tuule alla teha paljudele tituleeritud sportautodele.

Muidugi võrreldi seda ka igipõlise rivaali BMW M5-ga. Käsikastiga M5 oli pisut elavam ja kiirem, aga AMG mugavam ning vägevama pöördemomendiga. Mis eriti huvitav: ka sajakonna kilo jagu kergem. Vaid umbes 1600-kilogrammist tühimassi pandi imeks algusest peale.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 1, jaanuar 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.