Pärast Porschega koostöös loodud legendaarset 500 E-d olid Mercedesel täita suured kingad. E-klassi uue põlvkonna ehk „kurbade silmadega mersu“ tuunimisel jäeti Porsche mängust välja ja võeti appi toona veel partneri staatuses olnud AMG.
Esimese hooga jätkati sealt, kus oli pooleli jäetud ehk 3,6-liitrise reaskuuese mootoriga, mida kasutati vähesel määral nii eelmisel E-klassil kui ka C-klassil. Dünaamika poolest see auto enam maailma ahhetama ei pannud, nii jäi E 36 AMG lugu lühikeseks ning seda valmistati vähe – väidetavalt vaid mõnisada. Õige pea toodi selle asendusena turule midagi hoopis vägevamat: viieliitrise V-8-ga E 50 AMG. Ent sedagi tehti ainult kahe aasta vältel ja alla 3000 eksemplari, nii on mõlemad nimetatud AMG-d haruldased ning tulevikuklassikana eriti kõrge potentsiaaliga.
Veel mitu versiooni
Lugu läheb veel segasemaks, sest vahele pakuti näpuotsaga E60 AMG-sid (suisa 6- ja 6,3-liitriseid) ning loomepalanguga saadi pidama 1997. aasta lõpus, mil esitleti uue 5,5-liitrise V-8-ga E55 AMG-d, mida valmistati kuni W210 tootmise lõpuni. Viie aasta vältel müüdi seda mudelit kokku umbes 12 000, seega on teiste toonaste AMG-de kõrval tegu suisa rahvaautoga.
See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs kaheksa Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8,99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 1, jaanuar 2022
Kõik selle ajakirja lood