Augusti lõpus avalikustatud Passat B9 ehk 9. põlve Passat tuleb üllatuslikult turule vaid universaalina, kuid säilitab siiski teatava mootorivaliku rõhuga mõistagi elektrifitseeritud jõuallikatel. Sellega tõmmatakse esimesele poolsajandile joon alla, andes samas ka vihje, et järgmist poolsajandit ei pruugi enam tulla.
Menumudeli ajaloost leiab aga tohutult kirjuma plejaadi autosid, mis näitavad rahvaautot vägagi põnevast küljest. Ainuüksi Eesti registris leidub 40 000 Passatit, kusjuures neist umbes 800 on enam-vähem alati ka müügis: hindadega alates 500 eurost kuni 50 000-euroste uute salongiautodeni, väljalaskeaastatega 1980-ndaist 2023-ndani.
Passati ajalugu ulatub aga veelgi kaugemale. Kõige esimest neist esitleti 1973. aasta mais ja see jõudis müügile juuli lõpus ehk üsna täpselt 50 aastat tagasi. Hilisemaid arenguid arvestades vahest olulisemgi oli universaalkere Variant lisamine valikusse 1974. aasta alguses. Igatahes uue Passat B9 Varianti müük algab 2024. aasta alguses ehk täpselt 50 aastat pärast esimest universaali.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr 11
Kõik selle ajakirja lood