Proovisõit: konkurentidest parema viimistlusega elektriauto Peugeot e-2008

Peugeot e-2008 Fotod: Tarmo Tähepõld

Elektriautod saab disaini järgi jaotada kahte rühma. Ühed on spetsiaalselt elektriautodeks ehitatud ja eristuvad margi teistest mudelitest, näiteks Nissan Leaf, Jaguar I-Pace või Audi e-tron. Teised on olemasoleva põhimudeli elektrilised versioonid: Hyundai Kona Electric, Volkswagen e-up! või Kia e-Niro.

Peugeot e-2008 linnamaastur kuulub teise gruppi. Detsembris Prantsusmaal ajakirjanikele näidatud 2008 uus põlvkond oli kohal nii sisepõlemismootoritega kui ka elektrilisena ning ega asjatundmatu silm neil eemalt vahet teegi.

Tavamootoriga ja elektriauto on peaaegu eristamatud.

Tavamootoritest on saadaval bensiini- ja diiselmootori erinevad versioonid, aga hübriidi hetkel mudelirivvi lisandumas ei ole. Peugeot’ sõnul näitas kliendiuuring, et need, kes tahavad olla keskkonnasõbralikud, eelistaks väiksemas autoklassis hübriidile ainult elektri jõul sõitvat autot.

e-2008 disain sarnaneb väga väiksema pereliikme, 208 omaga. Küll jääb aga kohe silma, et linnamaastur ei tähenda natuke kõrgemale tõstetud 208-t “maastikuvõimekate plastdetailidega”, vaid e-2008 on ootamatult suur sõiduk.

Tõepoolest mahukas auto

Tõesti, see auto mahutab päriselt tagaistmele vähemalt kaks täiskasvanut, ilma et juht peaks kõhuga vastu rooli olema või tagumised reisijad istuma tikksirgelt, n-ö põlved vastu seljatuge. Arvestatava alternatiivina sobiks e-2008 ka neile, kes ruumikuse pärast vaataksid 3008 poole, aga tegelikult tahaks elektriautot.

Siia mahub ilusti istuma ka täiskasvanud inimene.

Ka interjööris ei rõhutata millegagi auto elektrilisust, vaid tegemist on täiesti tavalise Peugeot’ga. Sõna “tavaline” on praeguse põlvkonna Peugeot’de puhul positiivse tooniga. Näiteks eelmine 2008 oli päriselt tavaline: plass, ilmetu ja veidike liiga odav.

Praegused mudelid on disainilt tavaklassi liidrid, igavus on kadunud, samas ei ole ka kahtlasi aineid tarvitanud disainereid ühte ruumi kinni pandud ja lastud päris vabalt lennata.

Tore lahendus on 3D-näidikuplokk, kus osa elemente asub justkui eespool ja teised sügavamal. Näiteks navigatsioonivaate puhul tundub nool tee kohal hõljuvat. Tootja sõnul on seal taga ka uuringud, et nii on infot parem jälgida ja selle saab kiiremini kätte, aga peamiselt on tegu lihtsalt kena graafilise viguriga. Muuseas, seda on väga raske fotole saada, seega kasutage lihtsalt kujutlusvõimet.

Stiilne koht, kus olla. Kolmemõõtmeline näidikuteplokk loisab mängulisust.

Kaks tehnoloogiateemalist viga

Autona on 2008 üldiselt väga korralik tänapäeva tase, välja arvatud kaks asja. Esiteks sisseehitatud navigatsioonisüsteem. Peugeot ja ka kõik teised autotootjad, integreerige kuidagi Google Maps ja Waze (mitte telefoni kaudu, vaid otse) ning loobuge lõplikult oma navidest. Need lihtsalt ei toimi. Nagunii kasutavad kõik telefoni kaardirakendusi.

Ei ole võimalik panna 10 aastat vana tehnoloogiat tööle nii, et see oleks kogu aeg kõige uuema infoga kursis. Isegi autoesitluse asukoha hotelli ümbritsenud väiksed, aga täiesti kindlasti autoteed, ei olnud navile kantud, kuid olid Waze’is olemas. Häiris ka see, et süsteem sattus korduvalt segadusse olukordades, kus moodsad lahendused kalkuleerivad end ümber. Vana kooli navi leidis järjest järgmisi kohti, kus peaks tagasipöörde tegema, et sõita just nimelt süsteemis olevat marsruuti pidi.

Sisseehitatud navigatsiooniseade on natuke liiga rumal.

Teine suur ja omamoodi kummaline probleem puudutab Focali helisüsteemi. Kui ma oleks olnud autos üksinda, oleksin ilmselt leidnud, et mul on lennukis midagi kõrvadega juhtunud. Kuna minuga koos sõitnud teine ajakirjanik on sama arvamusel (tõsi, ta oli ka samas lennukis), siis peab seal midagi olema. Heli oli ilmetu ja kehv. Esitlusele oli kohale toodud rohkelt Focali kodust elektroonikat kõrvaklappidest disainkõlariteni ning Peugeot rõhutas, et see Focal on üks hea asi.

Kas asi oli meie kõrvades?

Mässasime seadetega, kontrollisime, kas pagasiruumis on kõlar üldse ühendatud, kuulasime nii raadiot kui ka CarPlay kaudu muusikat. Ikkagi ei midagi, heli jäi selliseks, nagu autos oleks ees umbes 2–4 lihtsat ja odavat kõlarit ja see ongi kõik.

Kõige kummalisemaks läks asi siis, kui sõitsime versiooniga, kus oli tavaline helisüsteem, mis kõlas palju paremini … Keegi teine kõlarite üle ei kurtnud, seega ei tea me siiani, mis juhtus. Kui olete melomaani kalduvustega, kuulake enne ostmist korralikult kõik üle. Kui te ei saa aru, millest ma räägin, ja heli on hõrk nagu sulamesi soojal saial, siis on ju kõik hästi ja asi oli ikkagi lennukis ja meie kõrvades.

Salongi materjalid jätavad väga hea mulje.

Natuke peaks rääkima ka e-2008 elektriosast, sest see on kõige suurema uudisväärtusega. Jama on ainult selles, et elektriautod on juba mõneti liiga tavalised, eriti siis, kui need ehitatakse tavamootoriga sarnasesse autosse.

Parem mootor kui sisepõlejad

e-2008 ei ole hirmkiire sprinter. Liigub täpselt nii kärmelt, et kui keegi kiirendamise ajal autos kohvi rüüpab, siis terve tass talle kurku ei lenda, kõigest pool. Võrdluseks oli meil kõige võimsama bensiinimootoriga 2008, mille 1,2liitrisel kolme silindriga mootoril on hobujõude 155. Auto käriseb kiirendamisel täitsa toredasti, aga 8-käiguline automaatkast võtab teatud osa hobujõududest vahelt ära ja mingi erilise sportlikkusega pole põhjust kiidelda.

Laadimiseks kasutatakse CCS standardit, mille kiirlaadimisvõimalusi Eestis aina lisandub.

Manuaalkastiga diiselmootor oli veidike jõulisema minekuga, aga kõige ühtlasem ja parem oli kahtlemata just elektriauto. Mitte kiirem, vaid just nimelt ühtlasem.

Sõidumüraga polnud kiirteel üle 130 km/h sõites märkimisväärseid probleeme ka bensiinimootoriga autol. Elektriautol on asi veel parem. Võrdlus käib muidugi sama klassi autode vahel, mitte luksussõidukitega. Kuuldav, tuntav, aga siiski ootamatult vaikne.

Ka pagasiruum on pereauto jaoks täiesti piisav.

Hind on väga mõistlik

Aku mahutavus on 50 kWh ja ühe laadimisega peaks saama sõita 320 kilomeetrit. Kas see nii ka on, selgub pikemas sõiduproovis. Kohalikel mägiteedel ja linnakestes tiirutamise käigus ei kippunud sõiduulatus üldse kahanema. Ilmselt aitasid suured langused rekuperatsioonile kõvasti kaasa.

Peugeot e-2008 hinnad algavad 33 500 eurost ning kõige kõrgema varustusega versioon maksab 39 500 eurot. Võrdluseks võib tuua, et e-2008 konkurent Hyundai Kona Electricu hinnakiri algab 35 990 euro juurest (39 kWh aku).

e-2008 on mõistlike elektriautode hulgas kõige silmapaistvam viimistluse, materjalide ja kvaliteedi poolest. Auto, kus igapäevaselt on jube mõnus olla.

Jah, osta,

sest e-2008 on mõistlike elektriautode hulgas kõige silmapaistvam viimistluse, materjalide ja kvaliteedi poolest. Auto, kus igapäevaselt on jube mõnus olla.

Peugeot e-2008

Võimsus136 hj
Kiirendus 0-100 km/h9 s
Aku mahutavus50 kWh
Sõiduulatus320 km
Tühimass1662 kg
Hindal. 33 500 eurot

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.