Iga oktoobri lõpus-novembri alguses tekivad rehvivahetuspunktides pikad järjekorrad, sest autojuhid mõistavad, et suverehvidega kiilasjääle sattumist oleks mõistlik vältida. Sooja ilmaga talverehvide kasutamise puudusi on esmapilgul raskem märgata, kuid need on olemas ning märkimisväärsed, teatas Goodyear.
“Suurim talverehvide puudus kõrge õhutemperatuuri juures on halvenenud haarduvus teekattega. Seitsme soojakraadini toimivad talverehvid suurepäraselt, kuid sellest soojemal temperatuuril hakkavad rehvide omadused järk-järgult halvenema, kuni ülekuumenemiseni välja. Ülekuumenemise korral kuluvad talverehvid kiiresti ning järsematel pidurdustel või manöövritel avariioht mitmekordistub,“ ütles Goodyeari esindaja Risto Kivisikk.
Moodsad autod ei päästa
Kaasaegsetes sõiduautodes on hulk elektroonilisi turvasüsteeme. Näiteks blokeerumisvastane pidurisüsteem (ABS) on kohustuslik kõikides Euroopa Liidus müüdavates autodes juba 2004. aastast, elektroonilise stabiilsuskontroll (ESC) alates 2014. aastast. Päeva lõpuks hoiavad autot teel siiski vaid neli rehvi selle velgedel, nagu ka 50 aastat tagasi.