Kindlustaja: Kogenematud juhid võtavad liiklusõnnetustes liialt agaralt süü omaks

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Liis Treimann / PM / Scanpix Baltics

Olgu tegemist plekimõlkimisega lõppenud reavahetusega linnaliikluses või ebaõnnestunud manööverdamisega parklas, need on situatsioonid, kus staažikad autojuhid püüavad pahatihti mõjutada liikluseeskirjade tundmises nõrgemaid süüd omaks võtma.

Seesam kindlustuse kahjukäsitlusosakonna juhi Ly Jõhviku sõnul alluvad manipulatsioonile võrdselt nii vähese sõidukogemusega juhid, kuid ka naisterahvad.

“Ehmatusest toibuv inimene võib esiti enda süütuses kindel olla, kuid laseb end siis ikkagi pikema sõidustaažiga juhi enesekindlal versioonil mõjutada ning harvad ei olegi olukorrad, kus süü pikemalt mõtlemata omaks võetakse,” rääkis Jõhvik.

Ta sõnul kipuvad just mehed enesekindlalt vaidlema ja seda tihti isegi siis, kui nemad ise õnnetuse põhjustasid.

Heausksed liiklejad jäävad õnnetuses pika ninaga

Kindlustaja soovitab sellistes olukordades rahulikuks jääda, vaadata üle nii sõidukid kui sündmuspaik tervikuna ja mõelda, kas see, mida mulle süüks pannakse, vastab ikka tõele. Ja seda olenemata isiklikust sõidustaažist. Tihti piisab pilgust autode asetusele või liiklusmärgile ning süüdlane ongi selge.

“Väiksemagi kahtluse korral ei tasu end lasta mõjutada teisest juhist, vaid hoopis telefoni võimalused ära kasutada ja sündmuskohast pilt teha. Kindlasti peab pildilt olema nähtav kogu olukord, mitte üksnes autole tekkinud vigastus. Mida informatiivsem pilt, seda kindlamalt saab ka süüdlane selgeks,” õpetas ta.

Kui liiklusõnnetuse süüdlane ei tunnista oma süüd või pole selge, kes on avariis süüdi, tuleb politseisse helistada. Samuti olukorras, kus avarii süüdlase käitumine on ebaadekvaatne näiteks alkoholijoobe tõttu või sai kahjustada riigivara, milleks on post, piirded, valgusfoor ja liiklusmärk.

“Palju juhtub ka seda, et õnnetuses osalejad saavad suusõnaliselt kohe asjade käigus kokkuleppele, misjärel laseb üks end teisel osapoolel mõjutada sõidukit liigutama. Heas usus sõidetakse kokkulepitud parklasse või bensiinijaama, kuid siis enam juhid süü osas ühist keelt ei leia. Hullemal juhul lahkub süüdlane ka sündmuskohalt. Kui siis kannataja ei jõudnud võtta süüdlase kontakti ega üles täheldada registreerimisnumbrit, võibki ta jääda pika ninaga,” rääkis Jõhvik.

Ära autosid liiguta

Kindlustaja sõnul tohib sõiduvahendit või õnnetusse puutuvaid esemeid enne politsei jõudmist liigutada vaid juhul, kui takistatakse liiklust ja eelnevalt on osapooled süü osas üksmeelele jõudnud.

Kui liiklusõnnetuses ei ole vigastatuid ja osapooled on saanud süü osas kokkuleppele, tuleb enne sõidukite liigutamist avariikohalt koheselt täita ka kindlustuspaberid. Vaieldavatel juhtudel saavad paljus aidata ka juhuslikud pealtnägijad, kes olid kogu õnnetusekäigu tunnistajateks.

Ta sõnul tuleb kirja panna nende inimeste nimed, telefonid ja aadressid, et vajadusel saaks asjaolude selgitamiseks nendega hiljem ühendust võtta.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.