Teadlased ehitasid isejuhtiva auto, mis ka kaardistamata külateedel hakkama saab

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
MIT teadlased testisid uut süsteemi Toyota Priuse peal. Foto: kuvatõmmis

MIT ülikooli teadlased arendasid välja uue süsteemi, mis lubab isejuhtivatel autodel sõita ka teedel, mida nad kunagi isegi GPSi pealt näinud pole. Kuna isesõitvad autod toetuvad eelkõige väga hästi nähtavatele teemärgistustele ja 3D-kaartidele, ei saa need kuigi hästi kohalikel teedel hakkama ning enamasti testitakse isesõitvaid süsteeme ikkagi linnades, kirjutab MIT News.

Arendatud süsteemi nimeks on MapLite ning see hõlmab endas lihtsad GPS-andmed, mida näiteks Google Mapsi kaudu saab leida, ja sensorid, mis teeolusid jälgivad. Selle abil suutsid arendajad sõita mitmetel kaardistamata kruusateedel ja süsteem suutis usaldusväärselt teeolusid vähemalt 30 m ennustada.

Süsteem kasutab igal sõiduhetkel sensoreid. GPS andmetele toetub see ainult selleks, et saada umbmäärane auto asukoht. MapLite seab lõpp-punkti ja n-ö “kohaliku navigatsioonipunkti”, mis peab auto nägemisvälja jääma. Seejärel loovad sensorid auto jaoks teekonna seatud punktini, kasutades LIDAR süsteemi, et saada aimu tee äärtest. Seda kõike suudab MapLite teha ilma liiklusmärkide või teetähisteta.

Kuigi Trumpi administratsiooni sõnul on oluline, et isesõitvad autod jõuaksid ka linnavälistesse kogukondadesse, ei ole veel selge, kas sellest asja saab.

Esiteks pole linnast väljas ka sõidujagamisteenustele kuigi palju turgu. Maakohtade ja isejuhtivate autode ühendamiseks näevad hetkel autotootjad parima lahendusena isesõitvaid robottaksosid. Sellegipoolest võib selline süsteem tulla kasuks ka inimestele, kes isejuhtivate autodega lihtsalt linnast välja soovivad sõita.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.