Suur lugu

Dacia Dusteriga 100 000 kilomeetrit: mida tuli remontida ja milline on lõpphinne?

Esimene Dacia Duster lõpetas 2013. aastal 100 000 kilomeetri testi kuulsusetu hindega 2. Kuidas läks uuel?

Pargimaastur: tänu 21-sentimeetrisele kliirensile kannatas Dusteriga rohendavale aasale keerata küll, kas või foto jaoks. Fotod: Auto Bild

Tavaliselt on nii, et kui tahad odavat ja head, pead ostma mõlemad. Või suudab Dacia Duster tõestada, et odav suudab olla ühtaegu ka hea?

Geeniuse tellijale

Kõiksugu autoalaste klišeede ümberlükkamiseks pole paremat moodust kui pikaajaline test, näiteks distantsiga 100 000 kilomeetrit. Töökindluse mõttes tundub loogiline, et mida lihtsam auto, seda vähem leidub asju, mis võiks katki minna. Siiski on käigukastirikke korral vähe abi tõigast, et autol on kesine varustus või muidu väike pidamiskulu. Nii juhtus esimese Dacia Dusteriga, mis lõpetas 2013. aastal 100 000 kilomeetri testi kuulsusetu hindega 2.

Terve 100 000 kilomeetri keskmiseks kütusekuluks kujunes 8,4 liitrit bensiini 100 km kohta.

2018. aasta alguses jagati kaardid uuesti välja. Müügile tuli teise põlvkonna Duster ja Dacia usaldas mõni kuu hiljem meie maratontesti uue osaleja. Kes ei riski, see šampanjat ei joo! Sedapuhku sattus testiautoks diisli asemel bensiinimootoriga eksemplar ja vedavaid sildu oli kahe asemel üks. Pisut rustikaalne eksterjöör lubas igatahes oletada, nagu oleks tegu maastikuautoga, mis sest, et veavad vaid esirattad.

Mootori rammust tunti puudust

Raskest maastikust otsustasime 2WD-Dusterit igatahes säästa. Nelikveoline eelkäija sõitis nii liivasel mererannal, lumistel alpiteedel kui ka kruusakarjääris; uuema mudeliga piirdusime aga haljendavate aasade ja pisut poriste metsateedega. Nii ehk naa ei tundnud keegi nelikveost puudust. Küll aga tunti puudust lisavõimsusest: „jõuetu mootor“, kurtsid ühed; „kas see peaks olema 115 hobujõudu?!“ küsisid teised.

See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.

8.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 41, oktoober 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.