Suur lugu

Dacia Dusteriga 100 000 kilomeetrit: mida tuli remontida ja milline on lõpphinne?

Esimene Dacia Duster lõpetas 2013. aastal 100 000 kilomeetri testi kuulsusetu hindega 2. Kuidas läks uuel?

Pargimaastur: tänu 21-sentimeetrisele kliirensile kannatas Dusteriga rohendavale aasale keerata küll, kas või foto jaoks. Fotod: Auto Bild

Tavaliselt on nii, et kui tahad odavat ja head, pead ostma mõlemad. Või suudab Dacia Duster tõestada, et odav suudab olla ühtaegu ka hea?

Geeniuse tellijale

Kõiksugu autoalaste klišeede ümberlükkamiseks pole paremat moodust kui pikaajaline test, näiteks distantsiga 100 000 kilomeetrit. Töökindluse mõttes tundub loogiline, et mida lihtsam auto, seda vähem leidub asju, mis võiks katki minna. Siiski on käigukastirikke korral vähe abi tõigast, et autol on kesine varustus või muidu väike pidamiskulu. Nii juhtus esimese Dacia Dusteriga, mis lõpetas 2013. aastal 100 000 kilomeetri testi kuulsusetu hindega 2.

Terve 100 000 kilomeetri keskmiseks kütusekuluks kujunes 8,4 liitrit bensiini 100 km kohta.

2018. aasta alguses jagati kaardid uuesti välja. Müügile tuli teise põlvkonna Duster ja Dacia usaldas mõni kuu hiljem meie maratontesti uue osaleja. Kes ei riski, see šampanjat ei joo! Sedapuhku sattus testiautoks diisli asemel bensiinimootoriga eksemplar ja vedavaid sildu oli kahe asemel üks. Pisut rustikaalne eksterjöör lubas igatahes oletada, nagu oleks tegu maastikuautoga, mis sest, et veavad vaid esirattad.

Mootori rammust tunti puudust

Raskest maastikust otsustasime 2WD-Dusterit igatahes säästa. Nelikveoline eelkäija sõitis nii liivasel mererannal, lumistel alpiteedel kui ka kruusakarjääris; uuema mudeliga piirdusime aga haljendavate aasade ja pisut poriste metsateedega. Nii ehk naa ei tundnud keegi nelikveost puudust. Küll aga tunti puudust lisavõimsusest: „jõuetu mootor“, kurtsid ühed; „kas see peaks olema 115 hobujõudu?!“ küsisid teised.

Lihtne ja arusaadav, kliimaseadme suured nupud, kenad kaunistused. Häiris natuke liiga madalale paigaldatud keskekraan.

Kuid jõu nappus polnud ajami ainuke pahe. Nuriseti ka gaasipedaali ebaharmoonilise doseeritavuse pärast, kehvapoolse kuumkäivituse ja ulguva hääletämbri pärast. Kui testijad üritasid higiste kätega roolist hoides maanteel traktorist mööduda, sättis Dacia mootorivaliku korda ning lõpetas 2019. aasta keskel turbota mootorite pakkumise. Sestsaadik said kõik jõuallikad ülelaadimise. Praegu evib isegi 91-hobujõuline kolmesilindriline baasmootor rohkem pöördemomenti kui meie 1,6-liitrine vabalthingav.

Aga hinna ja omaduste suhe?

Kes nõrgavõitu mootoriga sina peale sai, leidis tegelikult palju rõõmustavat. Dacia veeremugavus osutus piisavaks ja veermik pigem pehmeks. Veensid ka detailid, nagu alumiiniumikarva ehisrõngad, kliimaseadme suured nupud („Istuvad hästi kätte!“), gaasiamortisaatoriga kapott („Golf 8-l seda pole.“) ja neli kaamerat, mis manööverdamisel väga abivalmiks osutusid.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 41, oktoober 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.