Suur lugu

Järjekordne defitsiit: kas järgmisena lõppevad otsa talverehvid?

Nagu paljud muudki asjad on rehvid tänavu kallimad kui varem. Põhjuseks on tootmise ja transpordi ­kallinemine. Foto: Shutterstock

Mitte et me teaksime ennustada ootamatuid lumetorme, kuid koroona- ja sellega seonduv transpordikriis tähendavad rehvide tõusnud hindu ning tarneraskusi.

Geeniuse tellijale

Oleme mitmelt poolt kuulnud jutte, et rehvid on varasemaga võrreldes kallimaks muutunud ning igat mõõtu ei pruugi üldse võtta olla. Näiteks rääkis toimetusele üks haruldasema rehvimõõduga Volkswageni omanik, et tuttavasse rehvipoodi lamellrehve ostma minnes teatati talle, et kaupluse veebipoest välja valitud Hiina pärit­olu rehve kohapeal ei ole ning ilmselt lähiajal ka müügile ei tule.

Koroona- ja transpordikriis

Sobiva noobelrehvi hind lõi aga pahviks. „Ostsin seepeale hoopis 2017. aastal toodetud, aga seni laos seisnud rehvid. Nimi oli neil tuntud, hind hea ja kuna sõidan palju, siis usun, et rehvi kõrgem vanus tunda ei anna, jõuan enne need läbi sõita,“ tähendab mees.

Seda, et talverehvidega on seis märksa kehvem kui tavaliselt, tunnistavad ka kõik rehvimüüjad, kellega rääkisime, ning põhjus on ootuspärane. „Koroonast tingitud globaalsest pakkumise kriisist ja tooraine hinnatõusust ei ole pääsenud ka rehvitööstus,“ tõdeb Vianori / Tireman OÜ tegevjuht Tarmo Kilp.

„Eelmise talvehooajaga võrreldes on premium-klassi rehvide hind sõltuvalt tootjast tõusnud 10–15 protsenti. Hinnatõus on tingitud eelkõige tootmissisendite kallinemisest. Veel suurema hinnatõusu on teinud odavam segment ehk Aasias toodetud soodsa hinnaga rehvid.“

Aasia rehvid kallinesid eriti

Viimase põhjuseks on meretranspordi metsikult kerkinud hind – üle ookeani transport on varasemaga võrreldes lausa viis korda kallim! Aasiast imporditud rehvide omahinnast moodustab suure osa just transport ning Kilbi sõnul lisandub ainuüksi seetõttu ühe rehvi hinnale umbes 10 eurot. Seetõttu on tunduvalt vähenenud ka varasemalt soodsamate Aasias toodetud talverehvide ja Euroopa tootjate rehvide müügihinna erinevus. „Lisades 10–15 eurot rehvi ostuhinnale, saab Aasia rehvi asemel soetada näiteks Nokian Nordmani talverehvid,“ selgitab Kilp.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 37, september2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.