Suur lugu

Kaks Lamborghinit: sõitsime Tartus kuulsa Rambo-Lambo ja tänapäevase Urusega

Fotod: Silvo Voznesenski

Lamborghini Urus kohtub oma brutaalse esiisa LM 002-ga ja leiab pärast mõningast võõristamist, et neil on peale nime veel mõni ühine joon.

Geeniuse tellijale

Lamborghini esimene seeriatootmisse jõudnud džiip LM 002 sai hüüdnimeks Rambo-Lambo. Teinekord arvatakse ekslikult, et põhjuseks on see, et superdžiibi omanike hulka kuulus teiste Hollywoodi staaride, maailmakuulsate lauljate, kuningate, naftašeikide ja muude ilusate-rikaste-kuulsate kõrval ka Sylvester Stallone.

Tegelikult ristiti LM 002 Rambo-Lamboks juba enne seda: ühes esimestest ajakirjanike proovisõitudest, mis tehti esimese Ameerikasse jõudnud autoga. 35 aastat hiljem on aru saada küll, miks just selline hüüdnimi ja miks see LM-ile külge jäi. Tegu on militaarkasutusse mõeldud prototüüpidest välja kasvanud tsiviilautoga, mis oma juuri ei varjagi ning mis näeb välja peaaegu nagu ei miski muu.

Hiljem tulid küll autod, nagu Hummer H1 ja näiteks Toyota majasuurune Mega Cruiser, aga 1980. aastate keskpaigas lõi hiiglaslik, hiigelmootori ja hiigelhinnaga Lamborghini kogu maailma pahviks. „Osaliselt sõjatehnika, osaliselt maastikuauto, osaliselt maniakk ja 100% vaimustav,“ on seda tabavalt iseloomustatud.

„Kas te teete nalja või?“ imestasid ilmselt enam-vähem kõik, kui kuulsid, millise summa Lamborghini LM 002 eest uuena küsis. Saksamaal maksis see imetegu 220 000 marka. Kui see ei ütle teile midagi, siis sama raha eest oleks saanud osta neli viieukselist G-klassi Mercedest või Range Roverit! Selle kõrval ei paista Lamborghini järgmine, pärast umbes 20-aastast pausi sündinud džiip sugugi kohatult kallis. 2018. aastal Eestisse jõudnud Uruse baashind oli umbes 205 000 eurot: ainult kahe uue G-klassi jagu!

LM 002 tehniliste andmete, tootmisarvu ja isegi täpse tootmisaja kohta liigub palju erinevat infot isegi teoreetiliselt usaldusväärsetes allikates. Enam-vähem kindlalt võib väita, et neid tehti aastatel 1986–1992 328 eksemplari. Praeguseni on alles üle 200 auto ning üks neist asub Eestis – kollektsionääri käes, kes andis meile lahke loa oma autoga väikese tiiru teha. „Massiivne peletis, sõidab nagu tank,“ kostab enne proovisõitu tema hinnang.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.