Rubriiki toetab
- *Sissemakse 0 eurot ja kaskot pole vaja
- 300-15 000 eurot
- Tutvu pakkumisega auto24.ee
Volvo esitles oma uut lipulaeva 1990. aastal ning ehkki see oli täpselt sama kandiline, nagu Volvod olid senini olnud, ning kasutati isegi sama platvormi nagu eelkäija 760-l, peitus pinna all olulisi uudiseid.
Muu hulgas võeti kasutusele moodne topeltnukkvõlli ning 24 klapiga 2,9-liitrine R-6-alumiiniummootor. Tohutut kiirust see just ei taganud, kuid sobis suurele ja luksuslikule autole väga hästi, sest oli vibratsioonita käiguga ning 80% pöördemomendist oli kasutatav juba 1000 pöörde juures! Muide, see mootor sai peagi järje: silindreid võeti vähemaks ning sellised viie- ja neljasilindrilised jõuallikad paigaldati väiksematele mudelitele.
Nagu ikka – turvaline
Lisaks osteti Volkswagenilt sisse kuuesilindriline diisel, mis oli palju ökonoomsem, aga mürises ja värises peaaegu nagu traktor. Sõltuvalt turust pakuti veel näiteks ka neljasilindrilist turbomootorit. Automaatkäigukast oli samuti uus, kuid siiski endiselt veel neljaastmeline, sel ajal alles hakkasid ilmuma esimesed viiekäigulised.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 17, september 2023
Kõik selle ajakirja lood