Rubriiki toetab
- *Sissemakse 0 eurot ja kaskot pole vaja
- 300-15 000 eurot
- Tutvu pakkumisega auto24.ee
Aastail 1977–1995 täitis 928 Porsche mudelivalikus praeguse Panamera rolli, olles raskem ja luksuslikum kui 911 ehk pigem GT-auto kui ehtsportlane. Siiski oli üks nüanss võrreldes Panameraga. Uksi oli autol vaid kaks, kuid olulisemagi aspektina maksis 928 omaaegsest 911-st lausa 40 protsenti rohkem, konkureerides hinnalt mõne Ferrariga. Seetõttu jäi 928 haruldaseks. Neid tehti pika tootmisperioodi vältel kokku vaid 61 000 ehk sama palju kui Panamerasid kahe aastaga.
Väga futuristlik
928 oli omas ajas futuristlik auto ja rebis lahti kõigest, mida Porsche seks ajaks 30 aastaga saavutanud oli. Mitte pelgalt eesmootor ja vedelikjahutus, vaid ka kaheksa silindrit, palju (raskeid) luksuslisasid, eesrindlik vedrustus ühes tagarataste passiivse roolimisega ning moekalt voolujooneline kerekuju. Ohtralt klaasitud sõitjateruumis torkas silma näidikuplokk, mis liikus rooli reguleerides samuti üles-alla, et juhi vaade näidikutele püsiks optimaalne.
Kogumulje kujunes sedavõrd võimas, et 928 valiti 1978. aastal Euroopa aasta autoks – esimese sport-(okei, GT-)autona üldse. Ostjad seepeale aga poodi ei tormanud, sest hind oli ikkagi väga krõbe. Vähemalt ses mõttes pole viimase 45 aastaga tõesti muutunud midagi, sest Porsche hinna üle kurdetakse siiani.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 21, november 2023
Kõik selle ajakirja lood