Suur lugu

Ringrada ja Autobahn: Porsche elektriautoga ebamugavustsoonis

Fotod: Porsche ja Karl-Erik Idasaar

Veetsin suure osa oma lapsepõlvest, mängides võidusõidusimulaatoreil ja vaadates härra Vabamäe kommenteeritud vormelikarusselli. Iga otseülekanne naelutas mind ekraani ette ning täitis kõrvadevahelise andmebaasi teadmistega suursugustest ringradadest.

Geeniuse tellijale

Mõistetavalt oli ärevus enne Hockenheimringile pööramist tohutu. Tegu on Saksamaa ja ka maailma ühe kuulsama ning nõudlikuma ringrajaga, mille tähtsus ja prestiiž on peaaegu samaväärsed võistlustandrite absoluutse lipulaeva Nürburgringiga. 88-aastase ajaloo jooksul on motodroom võõrustanud kõike alates vormel ühest ja DTMist lugematute rajapäevade ja kestvussõitudeni välja.

Ainulaadsete kaarjate ning enam kui 120 000 inimest mahutavate üüratute tribüünide vahele on Stuttgardi asjapulgad aga ehitanud Porsche Experience Centre’i, mille futuristliku fassaadi alla koonduvad muuseumid, hoolduspunktid, eraldi ringrada suure ringraja sees ning kõik parasjagu tootmises olevad Porsched, millega sõitmist hing ihaldada võib. Võidusõitja litsentsi sealt vist ei saa, aga vaimne häälestatus 919 Evo hübriidiga Le Mans’i ründamiseks on garanteeritud.

Entusiastid võivad rahulikumalt hingata

Porsche eduloo üks võtmeelement on oskus kiirelt adapteeruda ning tabada trende enne, kui need tuule tiibadesse saavad. Kõige värskem näide on sajandi algul debüteerinud maastur Cayenne, mis hoolimata kriitikanooltest osutus Porsche enim müüdud sõidukiks.

Järgneb neljaukseline Panamera, mis on viimased kümme aastat tugevat konkurentsi pakkunud tippklassi luksusautodele. Eelmisel aastal tõmbas Porsche katte Taycanilt, mis firma esimese elektriautona on samaaegselt nii teedrajav kui ka standardeid sättiv.

Puristid tõstavad sageli nende sammude peale häält, aga just selline mõttelaad on lubanud Stuttgardi hiiul vankumatu ning edukana püsida. Viimase sammu illustreerimiseks ootaski meid Hockenheimi päikese all kaunis rivi uusi Porsche Taycane erinevates värvitoonides, erineva võimsuse ning seadistusega. Elektriautod on ideaalsed linnatingimustes, aga kuidas saavad need rasked autod hakkama vastupidistes oludes ehk ringrajal ja kiirteel?

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.